عصر بازار

ادامه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر اعتبار- طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار، به پایین‌ترین قیمت در چهار هفته گذشته رسید.

ادامه کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1252.40 دلار رسید. بهای معاملات این بازار در ابتدای روز دوشنبه به رکورد پایین 1250.80 دلار نزول کرده بود.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.2 درصد کاهش یافت و به 1254.20 دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته بیش از یک درصد کاهش داشت که دومین کاهش هفتگی متوالی بود.

    معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بدنبال افزایش نرخ‌های بهره و آمار اقتصادی نه چندان مطلوب آمریکا در هفته گذشته، منتظر اظهارات شماری از مقامات بلند پایه بانک مرکزی این کشور هستند. ویلیام دادلی رییس بانک فدرال نیویورک که از همفکران نزدیک جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا است، قرار است در میزگردی با مدیران تجاری در نیویورک شرکت کنند.

    به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت آرگونات سکیوریتیز، اگر دادلی تایید کند که بانک مرکزی آمریکا همچنان تمایل دارد به افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری ادامه دهد، طلا قادر نخواهد بود به این زودی افزایش پیدا کند.

    بر اساس گزارش رویترز، اگر چه بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کرد، اما آمار اقتصادی ضعیف تردیدهایی را نسبت به امکان ادامه تحکیم سیاست پولی این بانک تا پایان سال میلادی جاری ایجاد کرده است. در میان گزارش‌های اقتصادی که هفته گذشته منتشر شد، ساخت و ساز خانه در آمریکا در مه برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در هشت ماه گذشته رسید که نشان می‌دهد فعالیت ضعیف در بخش مسکن ممکن است بر رشد اقتصادی در سه ماهه دوم تاثیر منفی داشته باشد.

    نرخ‌های بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند و با افزایش هزینه نگهداری طلا که سود دهی ندارد، قیمت فلز ارزشمند را تحت فشار قرار می‌دهد.

    طبق آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، صندوق‌های سرمایه‌ گذاری و مدیران سرمایه‌ قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به 6 ژوئن برای سومین هفته متوالی افزایش داده و به بالاترین حد در هفت ماهه گذشته رساندند.

    در بازارهای مالی، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت بود و بازارهای سهام آسیایی با نادیده گرفتن عملکرد نه چندان درخشان وال استریت در روز جمعه، صعود کردند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد رشد کرد و به 16.68 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری 1.3 درصد افزایش یافت و به 872.83 دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.4 درصد افزایش یافت و به 928 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو