عصر بازار

ارزانی دلار دوام نیاورد!

عصر اعتبار- همان طور که کارشناسان بازار ارز مدتی قبل پیش بینی کرده بودند روند کاهشی و ثبات نسبی دلار دوام نیاورد و در روزهای اخیر در مسیر افزایش قرار گرفت.

ارزانی دلار دوام نیاورد!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا،تحلیلگران بازار ارز از شرایط موجود بازار به عنوان آتش به اختیار در بازار ارز تعبیر می‌کنند. قیمت دلار  از پایان سال قبل و در ماه‌های ابتدایی سال جاری در کانال 3700 تومان قرار داشته و کمتر  زمانی پیش آمد که دچار نوسان شود. این در حالی است که حتی تا نیمه خردادماه امسال روندی رو به عقب را طی و حتی تا 3725 تومان نیز کاهش یافته و در همین رنج قیمت باقی مانده بود.

    در زمانی که دلال در شیب کاهشی و رو به پایین قرار داشت تحلیلگران بازار ارز تاکید داشتند که با توجه به کاهش تقاضا در بازار و از سویی دیگر تزریق ارز با قیمت پایین از سوی بانک مرکزی  شرایط در این حالت باقی مانده اما نمی‌تواند پابرجا باشد.

    در حالی پیش بینی بر این بود که در اواخر خرداد ماه روند افزایشی نرخ دلار آغاز شود که تحولات اخیر بازار ارز موید پیش بینی کارشناسان است. این در شرایطی است که نرخ دلار از اول هفته جاری شیب تندتری را برای افزایش پیش رو گرفته و تا امروز-دوشنبه- تا نرخ 3765 تومان نیز در برخی ساعات پیش رفته است.

    درباره شرایط فعلی بازار، کامبیر افسری – تحلیلگر بازار ارز توضیح داده که در روز یکشنبه هفته جاری دلار اولین افزایش دو رقمی در یک ماه گذشته را تجربه کرد و تا مرز روانی 3750 تومان جهش داشت. شاخص بازار ارز که روز شنبه با 9 تومان افزایش به 3735 تومان رسیده بود در دومین روز هفته 11 تومان رشد کرده است. این بیشترین رشد روزانه دلار از سوم خرداد ماه بود و این ارز را به بالاترین قیمت در همین نقطه زمانی رساند.

    این کارشناس ارزی، شرایط فعلی بازار را آتش به اختیار تعبیر کرده و با اشاره به برخی از عواملی که موجب رقم خوردن قیمت افزایشی دلار شده است، عنوان کرد که شروع کارهای تجاری و تقاضاهای مربوط به آن، فصل تابستان و آغاز سفرهای خارجی، بحران موسسات مالی و بانکی و درگیری‌های نظامی منطقه در نوسان نرخ ارز موثر بوده و موجبات رشد قیمت را فراهم کرده است.

    وی این را هم گفت که در حال حاضر روال سیاست گذار ارزی به گونه‌ای بوده که قیمت‌ها را به مانند قبل پایین اعلام نکرده و نوع قیمت گذاری موجب کاهش قیمت دلار نشده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو