عصر بازار

بزودی کلید خواهد خورد؛

سپرده ۲تریلیون دلاری بانکهای آمریکا جذب کدام بازار می‌شود؟

عصر اعتبار- اگر ترامپ بتوانداصلاح قانون بانکداری را کلید بزند، چند میلیارد دلار سرمایه ای را که بانک‌ها مجبور شدند بعد از بحران مالی ذخیره کنند آزاد می‌شود. اما این منابع وارد کدام بازارها خواهد شد؟

سپرده ۲تریلیون دلاری بانکهای آمریکا جذب کدام بازار می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر  ، اگر دونالد ترامپ بتوانداصلاح قانون بانکداری را کلید بزند، با این کار چند میلیارد دلار سرمایه ای را که بانک‌ها مجبور شدند بعد از بحران مالی ذخیره کنند آزاد می‌کند. ، با این کار چند میلیارد دلار سرمایه ای را که بانک‌ها مجبور شدند بعد از بحران مالی ذخیره کنند آزاد می‌کند. اما آنها برای این پول چه برنامه‌ای دارند؟

    پس از این‌که این هفته دولت گزارش مورد انتظار 150 صفحه ای خود را منتشر کرد، تحلیل‌گران وال استریت 2 روز مشغول نکته برداری از آن بودند تا بتوانند پیشنهادات آن را هضم کنند. محققان گروه گلدمن ساچز محاسبه کردند که 5 بانک بزرگ، صرف نظر از بانک کارفرمای خود آنها، 96 میلیارد دلار سرمایه اضافی دارند. بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است این طرح 2 تریلیون دلار اضافی را هم به صورت پرداخت وام رهاسازی خواهد کرد.

    اما آیا این پول به همین شکل استفاده خواهد شد؟ رییس جمهور ترامپ علاقه‌مند است که بانک‌ها این پول را با دادن وام به خریداران خانه، تجارت های خرد یا شرکت‌های به‌دنبال توسعه، دوباره به چرخه اقتصاد بازگردانند. اما برخی از کارشناسان در وال استریت پیش‌بینی می‌کنند مقدار زیادی از این پول مستقیما به جیب سهام‌داران سرازیر خواهد شد. گروه کردیت سوییس در یادداشتی در 24 می با پیش‌بینی این پیشنهادات نوشته بود: یکی از راهکارها ممکن است تست تنش سالیانه را تسهیل کند و به شرکت‌ها آزادی عمل بیشتری برای افزایش سود سهام خود دهد.

    دیوید هندلر موسس موسسه تحقیقاتی ویولا ریسک ادوایزرز در نیویورک می‌گوید: این سرمایه ها اغلب به دست شرکت‌های با گرایش خرید و فروش سهام خواهد رسد که آنها یا سود خود را کمی بیشتر خواهند کرد یا سهام بازخرید می‌کنند.

    برخی بانک‌های بزرگ آمریکا در هفته‌های اخیر با افزایش نگرانی‌ها از این که حتی ممکن است دسترسی مشتریان به سرمایه بیش از حد شود مواجه‌ هستند، و این ریسک آسیب دیدن وام‌دهندگان را افزایش می‌دهد.

    مدیران اجرایی بانک‌ها از پیشنهادات این قانون خشنود هستند. جان گرسپچ مدیر مالی شرکت سیتی گروپ به سرمایه‌گذاران می‌گوید: در این قانون جدید موارد خوب زیادی وجود دارد. رییس اجرایی ارشد شرکت مورگان استنلی، جیمز گورمن در فایننشال تایمز نوشت: تغییرات هدفمند می‌تواند باعث تقویت قدرتمندی نظام بانکی شود در حالی‌که رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را افزایش دهد.

    قرار است فدرال رزرو در ترازنامه امسال خود به تدریج  4.5 تریلیون دلار از ذخیره عظیم اوراق قرضه تحت مالکیتش را آزاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو