عصر بازار

ثبت جداگانه شماره شبا برای هر یک از مشمولان سهام عدالت

عصر اعتبار-کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور کماکان کمترین آمار ورود و ثبت شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت را دارند.

ثبت جداگانه شماره شبا برای هر یک از مشمولان سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم,  از اواخر فروردین امسال سازمان خصوصی‌سازی شرایط را در سامانه سهام عدالت بوجود آورده تا مشولان سهام عدالت با مراجعه به این سامانه اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود کنند تا پس از تائید نهایی، از نیمه دوم اسال سود سهام عدالت به حسابشان وارد شود.

    بر این اساس کارکنان دستگاه های اجرایی کشور از جمله دارندگان سهام عدالت و نیز مشمولانیهستند که باید برای دریافت سود این سهام شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند. با وجود این اما سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است کارکنان دستگاه های اجرایی کشور کماکان کمترین آمار ورود و ثبت شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت را دارند.

    همچین این سازمان از تمامی کارمندان دولت و بازنشستگان که در سالهای قبل به همراه خانوار خود در طرح توزیع سهام عدالت ثبت نام شده‌اند و دارنده این سهام می‌باشد درخواست کرده است سریع‌تر برای ثبت شبا بانکی خود در این سامانه اقدام کنند، چرا که فرآیند رسیدگی به شماره های شبا و تایید آن در سیستم بانکی امری زمانبر است و به حدود 15 تا 20 روز زمان نیاز دارد.

    این گزارش می‌افزاید: آمارهای جدید از سامانه سهام عدالت حاکیست که در مدت دو ماه گذشته که از فعالیت این سامانه و دریافت شماره شبای بانکی از مشمولان سهام عدالت می‌گذرد تا کنون از مجموع بیش از 49 میلیون سهامدار عدالت تعداد 27 میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را در سامانه این سهام ثبت کرده‌اند.

    بعلاوه این در این تعداد نیز تعداد 23.5 میلیون شماره شبای بانکی پس از بررسی به تأیید رسیده و تعداد 500 هزار شماره شبای بانکی نیز تأیید نشده است.

    همچنین تعداد 3 میلیون شبای بانکی واردشده توسط مشمولان سهام عدالت نیز در دست رسیدگی نزد سیستم بانکی و بانک‌های کشور است که به‌زودی نتیجه تأیید آن در سامانه اعلام خواهد شد.

    گفتنی است؛ برای آن دسته از افراد که شماره شبای حساب بانکی آنها تائید نشده است، پیامکی جهت اطلاع ارسال می‌شود تا دوباره یک شماره شبای جدید در سامانه سهام عدالت به ثبت برسانند.

    همچنین به دلیل این که سهام عدالت، طرحی برای سهامدار شدن و مالکیت دارایی توسط آحاد مردم است، نمی‌توان مثل طرح توزیع یارانه سهام هر فرد را به سرپرست همان خانوار تخصیص داد و شماره شبای حساب هر یک از مشمولان باید جداگانه در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir ثبت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی