عصر بازار

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی پنج درصد افزایش یافت

عصر اعتبار-وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : با توجه به تصمیم شصت و پنجمین جلسه شورایعالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۶، پنج درصد افزایش یافت.

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی پنج درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،علی ربیعی در تشریح مصوبات هیات وزیران در حوزه درمان اظهار داشت: تصویب پنج درصد رشد تعرفه با توجه به بودجه پیش بینی شده در سال 1396 ، باعث کاهش پرداخت از جیب مردم، افزایش دسترسی بیمه شدگان به خدمات سلامت می شود .
    وی افزود: با این مصوبه تحمل هزینه های ناشی از رشد تعرفه ها بعهده سازمان های بیمه گر پایه خواهد بود.
    ربیعی گفت: اجزا تعیین تعرفه که به طور معمول پس از تصویب رشد تعرفه در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار می گیرد در حال حاضر توسط اعضای دبیرخانه درحال بررسی و تدوین می باشد که در نشست فردای دبیرخانه شورای عالی بیمه مشخص و جهت طی مراحل قانونی به هیات دولت اعلام خواهد شد.
    وی تصریح کرد: همچنین میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی 10 درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع 5 درصد تعیین شد.
    ربیعی در خصوص اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که دوباره در دستور کار شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار گرفت گفت : با توجه به ارسال مصوبه 65 شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور به هیات دولت مبنی بر تصویب ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، دولت یکماه به شورای عالی بیمه فرصت داد تا ویرایش سوم کتاب را جهت تصویب به هیات دولت ارائه نماید.
    وزیر رفاه با اشاره به اینکه تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت گفت :یکی از موارد ضروری که در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار گرفت ویرایش اخیر کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بود زیرا علاوه بر صرفه جویی بار مالی، حل ابهامات منجر به کاهش اختلافات بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر را بدنبال داشت.
    یادآور می شود،این ویرایش، سومین ویرایش کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت می باشد که طی آن تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت.
    ربیعی همچنین در خصوص تعیین تعرفه خدمات پرستاری در منزل نیز توسط هیات وزیران یادآور شد :پرستاری در منزل بی شک یکی از نیازهای مبرم و حلقه مفقوده نظام سلامت کشور می‌باشد. بر اساس این گزارش،عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات شبانه روزی و قابل دسترس را دو چندان می نماید حدود 60 سال است که مساله پرستاری در منزل در دنیا تعریف شده است و امروز به جای ارائه تمامی خدمات پرستاری در بیمارستان خیلی از خدمات در منازل ارائه می‌شود. با عبور جمعیت سالمند از مرز هشت درصدی و استقرار پدیده سالمندی در کشور حمایت از خدمات پرستاری در منزل بیش از گذشته ضرورت یافته است تا هم محدودیت‌های بیماران و سالمندان در مراجعه به مراکز درمانی حل شود و هم هزینه‌های سیستم در خصوص اشغال تخت‌های بیمارستانی کاهش یابد.
    با توجه به اینکه جهت استفاده از خدمات این پرستاران تاکنون هیچ تعرفه مصوبی وجود نداشت برای نخستین بار تعرفه خدمات پرستاری در منزل توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین و توسط هیات وزیران تائید شد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیگر مصوبات هیات وزیران در حوزه درمان، سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 اشاره کرد و افزود : هیات دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 نسبت به سال 1394 را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (10) درصد افزایش، معادل 46هزار و 200 ریال و برای پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با پنج درصد افزایش معادل 39هزار 400 ریال تعیین کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو