عصر بازار

کارت بازی بدون گواهی مالیاتی برای فوتبالیست ها صادر نمی‎شود

عصر اعتبار- رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت : در جلساتی که با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و اعضای کمیسیون اصل نود برگزار کردیم ، توافق شد یکی از شرایط قراردادهای ورزشکاران قید مبلغ مورد توافق باش

کارت بازی بدون گواهی مالیاتی برای فوتبالیست ها صادر نمی‎شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا نوری درباره تفاوت رقم درج شده در قراردادهای برخی از ورزشکاران و مبالغ دریافتی واقعی آنها گفت : در گذشته این موارد وجود داشت و ملموس تر بود ، اما اکنون تا حدودی متفاوت شده است.

    وی با اشاره به شفاف سازیهای صورت گرفته در قراردادهای ورزشکاران گفت : این قراردادها اکنون باید در سایت فدراسیون فوتبال نیز قرار گیرد تا مالیات آنها به صورت شفاف تعیین شود ، ضمن آنکه در زمان ثبت قرارداد و صدور کارت مسابقات به عنوان مجوز فعالیت ورزشکاران باید حتما گواهی مالیاتی آنها نیز صادر شده باشد و بر اساس این مجوز ، سازمان لیگ اجازه صدور کارت بازی را خواهد داشت.

    وی گفت : اگر این مراحل طی نشود ما از طریق مراجع انتظامی خودمان پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

    نوری درباره ممنوع الخروجی برخی ورزشکاران توضیح داد : یکی از اقدامات اجرایی برای وصول مطالبات مالیاتی ، ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی است که از محدویت های اجتماعی تلقی می شود.

    وی افزود : ممنوع الخروجی برای همه افراد جامعه که بدهی مالیاتی داشته باشند ممکن است درنظر گرفته شود و این موضوع تنها مختص ورزشکاران نیست.

    رئیس امور مالیاتی استان تهران گفت : وزشکاران هم مانند سایر اقشار جامعه مودیان مالیاتی هستند ، تکالیفی دارند و با گروه بندی جدید مشاغل ، ورزشکاران با توجه به حجم درآمدی که دارند در گروههای سه گانه قرار می گیرند.

    وی تاکید کرد : درباره مالیات ورزشکاران تکالیفی برای باشگاهها و  فدراسیونها داشتیم که اسناد و مدارک قرارداد ورزشکاران باید به ادارات مالیات ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

    نوری گفت : خود ورزشکاران نیز می توانند اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند که اینها مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه درآمد اعلامی کمتر از درآمد واقعی باشد ، طبق ضوابط با آنها برخورد می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی