عصر بازار

نقاب سبز شاخص بورس

عصر اعتبار- شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز با رشد محدود ۸ واحدی به سطح ۷۸ هزار و ۸۶۷ واحد رسید. این در حالی بود که شاخص کل هم ‌وزن با رشد ۲۵ واحدی (معادل ۱۵/ ۰ درصد) ‌به کار خود پایان داد.

نقاب سبز شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از عصر بازار, بیشتر شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز بالا رفتند، که در این بین شاخص بازار دوم بیشترین رشد را داشت،  شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 2.79 واحد، شاخص آزاد شناور 35.5 واحد و شاخص بازار دوم 296 واحد رشد کرد، اما، شاخص بازار اول  افت  43 واحدی را ثبت کرد.

    در این روز اگرچه نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بورس تهران با حمایت حقوقی‌ها با رشد قیمت همراه و مانع افت نماگر بازار سهام شدند، اما کلیت بازار سمت و سویی نزولی داشت.

    امروز نمادهای مبین  با40 واحد، همراه 16 واحد و کگل 13 واحد تاثیر مثبت روی شاخص بورس سعی کردند تا نگذارند شاخص بیش از این افت کند، در مقابل  نمادهای حکشتنی حدود 25 واحد، تاپیکو 15، شبندر 14 و وبملت 13 واحد تاثیر منفی بیشترین تأثیر منفی را روی نماگر بازار گذاشتند.

    همچنین، از پر بیننده ترین نمادهای امروز وبملت، خپارس، شپلی، خودرو، خزامیا، خکاوه، شبندر  و فاذر بودند، در جریان معاملات امروز نمادهای وساپا، غگرجی، ولیز، وایران و سهرمز متوقف شدند و در طرف مقابل نمادهای لبوتان، چفیبر، نمرینو، کماسه و مبین به گرودنه معاملات بازگشتند.

    در این روز شاهد جابه جایی 403 میلیون و 977 هزار سهم و حق تقدم به ارزش معاملاتی 100 میلیارد تومان در 31 هزار نوبت معاملاتی بودیم که کمبود شدید نقدینگی در بورس را نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی