عصر بازار

بیمه مرکزی چهل و شش ساله شد

عصر اعتبار- بیمه مرکزی چهل و ششمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

بیمه مرکزی چهل و شش ساله شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، قانون تاسیس بیمه مرکزی،  در 30 خرداد 1350 در 77 ماده به تصویب رسیدو به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.
    در  ماده (1 ) این قانون آمده است که به‌منظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها و همچنین به‌منظور اعمال نظارت بر این فعالیت، مؤسسه‌اى به نام بیمه مرکزى طبق مقررات این قانون با اهداف   تنظیم بازار بیمه کشور و هدایت آن از طریق تصویب آیین نامه ها و مقررات،  توسعه و تعمیم بیمه­ های بازرگانی،  اعطای مجوز تأسیس شرکت ­ها و شبکه کارگزاری و نظارت بر فعالیت شرکت­های بیمه­ ای به نمایندگی از دولت در بازار،    انجام امور اتکایی اجباری برای مؤسسات بیمه­ ای و قبولی و واگذاری بیمه­ های اتکایی با مؤسسات داخلی و خارجی تأسیس شود.
    براساس این گزارش، طی بیش از چهار دهه گذشته بیمه مرکزی ، مقررات موجود صنعت بیمه را طراحی و عملیاتی نموده و بر اساس آن به شکل گیری وضعیت موجود صنعت بیمه کمک کرده اند. فارغ از مشکلاتی که در ارتباط با کارایی و اثر بخشی عملکرد بیمه مرکزی در دوران حیاتش، بطور طبیعی می توان مطرح کرد اما به نظر می رسد برآیند عملکرد نهاد ناظر بر صنعت بیمه ایران با توجه به جمیع جهات و شرایط ویژه اقتصادی و اجتماعی ایران در بخش عمده ای از دوران فعالیت این سازمان، مثبت بوده است.
    بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا با تکیه بر تجربه چندین ساله و دانش فنی کارشناسان و مدیران خود، رسالتی را که به موجب قانون برعهده این سازمان قرار گرفته است هرچه مطلوب‌تر به انجام رساند.
    پایگاه خبری عصر اعتبار به میمنت فرا رسیدن 30 خرداد ماه، چهل و ششمین سالروز تأسیس بیمه مرکزی ، ضمن تبریک این مناسبت فرخنده به مدیران و  تمامی کارکنان شریف و شایسته و مشتریان این بانک ، امید دارد در سایه عنایات و الطاف الهی، توفیقی دوچندان در پیمودن مسیر رشد و پیشرفت و تعالی ، نصیبتان شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی