عصر بازار

با تداوم رشد صنعت بیمه،

ضریب نفوذ بیمه در پایان سال ۹۵به ۲/۲درصد رسید

عصر اعتبار- دکتر همتی در دومین نشست هم اندیشی با مدیران ارشد صنعت بیمه در چهل و ششمین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی، ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده صنعت بیمه اجرای سه وظیفه حاکمیتى درقانون بیمه مرکزى، یعنى وظیفه حمایتى، هدایتی و نظارتى را اولویت اصلی بیمه مرکزى دانست.

ضریب نفوذ بیمه در پایان سال ۹۵به ۲/۲درصد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکتر همتی رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست از زحمات  46 ساله فعالان صنعت بیمه و بنیانگذاران بیمه مرکزی تقدیر کرد و گفت: صنعت بیمه در این مدت پیشرفت های خوبی داشته و الان نسبت به سایر بازارهای مالی در وضعیت خوبی قرار دارد. شاید بیمه مرکزی و شورایعالی بیمه هنوز از تمام ظرفیت های خود استفاده نکرده اند اما ساماندهی بازار بیمه درطول 46سال گذشته بتدریج اهمیت این نهاد مهم حاکمیتى را آشکارساخت و امروز نقش مهمى درصنعت بیمه ایفا میکند.
    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: ما در تلاشیم در شرایط آرام تصمیمات بهینه بگیریم و نگذاریم تصمیمات عجولانه دوباره صنعت بیمه را دچار تنش کند اما باید به این نکته هم توجه داشت که اگر در شرایط ایده آل قرار داشتیم، میتوانستیم بهتر عمل کنیم اما صنعت بیمه هم متاثر از شرایط محیطى اقتصادی کشور است.
    وی افزود: ما باید شرایط را به سمتی ببریم که هر سه بعد وظایف حاکمیتی یعنى حمایت، هدایت و نظارت را اجرا کنیم چرا که من به آینده صنعت بیمه اعتماد دارم و با مدیران خوبی که دارد ایمان دارم در کوتاهترین زمان ممکن به وضعیت مطلوب میرسد کما اینکه پرداخت خسارت حوادث متعدد اخیر خود نشانگر توانایی صنعت بیمه بود.
    دکتر همتی با اشاره به  لزوم تعریف صحیح از نقش های ارکان صنعت بیمه گفت: بیمه مرکزی با تصویب آیین نامه حاکمیت شرکتی سعی در اجرای خود کنترلی در شرکت های بیمه را دارد ومیخواهد از رعایت حقوق ذینفعان خصوصا بیمه گذاران وسهامداران جزء مطمئن باشد و تمایلی به دخالت در امور شرکت ها ندارد و سندیکای بیمه گران و انجمن حرفه ای صنعت بیمه می توانند  با دفاع از حوزه صنفی خود وکنترل هاى لازم وتقویت رقابت سازنده وغیر مکارانه در این حوزه به ما کمک کنند اما طبق قانون نظارت حاکمیتى فقط بر عهده بیمه مرکزی است و قابل واگذارى نیست.
    وی خاطر نشان کرد: با علم به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات شرکت های بیمه، تمام قد از آنها دفاع و حمایت میکنم اما اعضای هیات مدیره شرکت های بیمه نیز باید حساسیت بیشتری داشته باشند و باتوجه به منافع شرکت تصمیم گیری کنند و مدیران شرکت را از ارائه نرخ های غیر فنی منع کنند.
    دکتر همتی در ادامه گفت:ترکیب پرتفوی مناسب، اطمینان ازکفایت ذخایر، تعادل میان سرمایه شرکت با حق بیمه صادره وحق بیمه نگهدارى شده و اجرای حاکمیت شرکتی باید در شرکت های بیمه رعایت شود که بیمه مرکزی به طور جد بر آن نظارت میکند.
    رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از شرکت های بیمه خواست، همچون سال گذشته در توسعه بیمه های عمر فعال باشند تا بتوانیم درچارچوب برنامه ششم پیش برویم همچنین جدا سازى حسابهاى بیمه هاى عمر وغیرعمر مورد تاکید جدى ما است. ‌
    در این نشست صمیمى چند نفر ازمدیران ارشد صنعت بیمه نظرات ودیدگاه هاوپیشنهادات خودرا براى پیشبرد بهتر صنعت بیمه مطرح کردند. اقایان حجاریان، آسوده، بختیارى، درى اصفهانی، هادى و طهماسبى ازجمله مدیرانى بودند که نظرات خود رابیان کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو