عصر بازار

کارشناس اداره تشخیص و پیشگیرى از جرایم سایبرى پلیس فتا استان خراسان رضوى هشدار داد:

شهروندان در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌هاى پرداخت الکترونیک و موبایل بانک به نکات امنیتى توجه کنند

عصر اعتبار- در سال‌هاى اخیر با گسترش تلفن‌هاى همراه بسیارى از بانک‌ها و شرکت‌هاى مالى و اعتبارى با ارائه نرم افزار‌هاى بانکى و موبایل بانک‌ها مشتریان خود را تشویق مى‌کنند که براى سهولت بیشتر از طریق این برنامه اقدامات بانکى و مالى خود را انجام دهند. همچنین هزینه بسیارى از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هاى کاربردى نیز از طریق درگاه‌هاى بانکى و به صورت آنلاین توسط کاربران پرداخت مى‌شود.

شهروندان در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌هاى پرداخت الکترونیک و موبایل بانک به نکات امنیتى توجه کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا, کارشناس اداره تشخیص و پیشگیرى از جرایم سایبرى پلیس فتا استان خراسان رضوى در خصوص لزوم توجه شهروندان در هنگام استفاده از اپلیکیشن هاى پرداخت الکترونیک گفت: امروزه بخش عمده‌اى از خدمات بانکدارى، تبادلات و پرداخت‌هاى مالى از طریق فضاى سایبر انجام شده و در چند سال اخیر با گسترش تلفن‌هاى همراه هوشمند بسیارى از این خدمات و پرداخت هاى الکترونیک از طریق اپلیکیشن هاى مختلف تلفن همراه قابل انجام است.

    وی افزود: استفاده از تلفن‌هاى همراه هوشمند براى دسترسى به حساب‌هاى بانکى و اتجام تراکنش‌هاى مالى منجر شده است تا هکرها بدافزار‌هایى را براى سرقت اطلاعات حساب بانکى کاربران ایجاد کنند. از این رو هر فردی که از طریق تلفن همراه هوشمند با استفاده از اپلیکیشن‌های بانکی به حساب خود وارد مى‌شود یا حتی افرادى که از طریق برنامه‌های فروشگاهی خرید می‌کنند در تهدید آلوده شدن به بد افزارهاى بانکى قرار دارند.

    این کارشناس سایبری ادامه داد: آمارهاى منتشر شده از سوى مراکز امنیتى نظیر آزمایشگاه امنیت اطلاعات شرکت مکافى نشان از افزایش بدافزارهاى تلفن همراه هوشمند در سال‌های اخیر دارد که تروجان‌هاى بانکى بخشى از آن‌ها را تشکیل مى‌دهند.

    وی هشدار داد: یکى از عمده‌ترین روش‌هاى نفوذ تروجان‌هاى بانکى بر روى گوشى‌هاى هوشمند، نصب آن‌ها از سوى خود کاربران است! چراکه هکرها بدافزار‌هاى بانکى را مشابه با اپلیکیشن‌هاى قانونى طراحى مى‌کنند و آن را از طریق شبکه‌هاى اجتماعى و سایت‌‌هاى غیر معتبر در اختیار کاربران قرار داده و آن‌ها را فریب می‌دهند. لذا کاربران در هنگام دانلود اپلیکیشن‌هاى بانکى و یا برنامه‌هاى فروشگاهى خرید حتما آن‌ها را از طریق سایت‌هاى معتبر و مراکز رسمى نظیر اپ استورها دانلود و نصب کنند.
            
    این کارشناس سایبری به شهروندان توصیه نمود: سرویس پیامکى بانک خود را فعال کنند و به صورت دوره اى وضعیت حساب‌هاى بانکى خود را بررسى کرده تا در صورت مشاهده مغایرت و یا تغییرات مشکوک بتوانند موضوع را پیگیرى کنند. همچنین کاربران گوشى‌هاى هوشمند یک آنتى ویروس معتبر بر روى گوشى خود نصب کرده و آن را به روزرسانى کنند تا از نفوذ ناخواسته تروجان‌ها و ویروس‌ها به گوشى تلفن خود جلوگیرى نمایند.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی