عصر بازار

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد؛

تصویب سود ۵۰۰ میلیاردی سهام عدالت

مهلت ۸ ماهه برای واریز سود

عصر اعتبار- رئیس سازمان خصوصی کشور از تصویب افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان سود برای دوره مالی سال ۹۵ (ویژه مشمولان سهام عدالت) خبر داد.

تصویب سود ۵۰۰ میلیاردی سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، میرعلی اشرف پوری حسینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به اینکه سازمان خصوصی سازی هنوز مبلغی از شرکت های سرمایه پذیر دریافت نکرده است، افزود : این سازمان به محض دریافت سود سهام عدالت از شرکت های مزبور در بین مشمولان توزیع خواهد کرد.

    وی همچنین با بیان اینکه بطور طبیعی مجامع عمومی شرکت های سرمایه پذیر تا پایان تیرماه هر سال برگزار و سودهای موجود شناسایی و تقسیم می شود، اظهارداشت: شرکت های مزبور هشت ماه مهلت دارند تا این سود را طبق قانون در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دهند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به این جمله که تاکنون افزون بر 500 میلیارد تومان سود برای دوره مالی سال 95 ویژه مشمولان سهام عدالت به وسیله شرکت های سرمایه پذیر با برگزاری مجامع عمومی تصویب شده است، گفت: این میزان سود در خوش بینانه ترین حالت تا پایان تیرماه به بیش از دو تا سه هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

    وی در ادامه افزود: سازمان خصوصی سازی برای اینکه بتواند توزیع سود را در مقاطع مختلف با اولویت های خاص انجام دهد به نحوی که تمامی مشمولان به نوع بتوانند سود دریافت کنند مصوبه ای تقدیم شورای عالی اصل 44 قانون اساسی کرده است.

    پوری حسینی اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی در این مصوبه دنبال تحقق دو شرط اساسی یعنی سودی که از شرکت های سرمایه پذیر وصول می شود همزمان در بین مشمولان توزیع شود و دیگری دریافت سود سهام از شرکت های مزبور زودتر از موعد مقرر هشت ماهه است.

    وی یادآورشد: بدون شک با موافقت شورای عالی اصل 44 قانون اساسی از این دو شرط، سازمان خصوصی سازی به محض وصول سود از شرکت های سرمایه پذیر در بین مشمولان توزیع خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی