عصر بازار

دریافت بیش از ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی مشاغل

عصر اعتبار- رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت:‌ تا ۳۱ خرداد ماه بیش از ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی مربوط به صاحبان مشاغل دریافت شد.

دریافت بیش از ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی مشاغل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدرضا نوری با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل براساس قانون مالیات‌های مستقیم تا 31 خردادماه مهلت داشتند اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 95 خود را ارائه کنند، اظهار داشت: براساس آمار و اطلاعات بیش از 700 هزار اظهارنامه مالیاتی در شهر و استان تهران ثبت شده است و امکان دارد برخی شرکت‌ها و املاک نیز علی‌رغم اینکه می‌توانند تا پایان تیرماه اظهارنامه خود را ثبت کنند نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام کرده باشند.

    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با بیان اینکه صاحبان مشاغل درآمد تا یک میلیارد تومان دارند، تصریح کرد: مؤدیان به سه گروه تقسیم شده که طبق قانون، مهلت ارائه اظهارنامه آنها زمانبندی شده است.

    وی با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل تبصره 100 قانون مالیات‌ها بخشی از مؤدیان صاحبان مشاغل با مالیات مقطوع 8 درصد اظهارنامه ارائه خواهند کرد، گفت: آن دسته از صاحبان مشاغلی که درآمد آنها کمتر از 156 میلیون تومان است مالیات مقطوع خواهند داد و طبق آمار 160 تا 170 هزار نفر از مؤدیان ثبت‌نامی مربوط به این گروه هستند.

    به گفته نوری، سازمان مالیاتی از ظرفیت قانونی استفاده کرده تا شرایط برای مؤدیان تسهیل شده و رضایت‌مندی حاصل شود همچنین این بخش حجم فعالیت کمتری نسبت به بقیه گروه‌ها داشته و قاعدتا درآمد آنها درجه اهمیت کمتری دارد. از طرفی با این کار هزینه وصول مالیات برای سازمان کاهش یافته و ظرفیت‌ها در خدمت مبارزه با فرار مالیاتی و دیگر امور قرار میگیرد.

    رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تأکید براینکه اگر اسناد و مدارکی دال بر درآمد بیشتر این مؤدیان به دست آید قطعاً مابه‌التفاوت مالیات از آنها وصول خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر اسنادی وجود نداشت مالیات 8 درصدی قطعی تلقی می‌شود.

    وی افزود: سازمان مالیاتی شرایطی را فراهم کرده تا مؤدیانی که امکان پرداخت مالیات خود را ندارند بتوانند حداکثر در چهار قسط و تا پایان شهریورماه پرداخت کنند و همان موقع نیز برگه قطعی مالیات را دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی