عصر بازار

تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی وجهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان امضا شد

عصر اعتبار- تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با هدف افزایش پوشش بیمه ‌ای بهره برداران بخش کشاورزی استان و استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی در راستای ایجاد امنیت، آرامش و رفاه اجتماعی جامعه هدف منعقد شد.

تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی وجهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا, مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: به‌ موجب این تفاهم نامه از ظرفیت‌های موجود در سازمان جهاد کشاورزی، ادارات وابسته و تشکل‌های این بخش برای رشد و تعالی فرهنگ بیمه ‌ای و افزایش ضریب پوشش بیمه‌ ای استفاده می ‌شود.
    وی ارائه خدمات مطلوب به روستائیان، کشاورزان و عشایر را اقدامی مناسب و مفید برای تثبیت روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد.
    وی بیان کرد: این تفاهم نامه به‌ منظور افزایش آگاهی و اطلاع رسانی برای رشد و توسعه بیشتر پوشش بیمه اجتماعی روستائیان منعقد شده است.
    وی ادامه داد: امیدواریم که با اجرای این طرح، کشاورزان، روستائیان و عشایر بتوانند با آرامش خاطر و امید نسبت به آینده برای رشد و افزایش تولید و ماندگاری در محیط روستا و مناطق عشایری گام بردارند و به همراه خانواده‌های خود از مزایای بیمه اجتماعی بهره ‌مند شوند.
    مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سن عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر 50 سال است.
    شاقوزایی اظهار داشت: در راستای ابلاغ طرح قانون بازنشستگی پیش از موعد کشاورزان، روستاییان، عشایر و اعمال سقف سنی، حداکثر سن عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر 50سال است.
    وی افزود: طبق این قانون شرایط عضویت در صندوق تغییر می‌ کند و قانون شرط سنی (حداکثر 50 سال سن) برای عضویت متقاضیان جدید از روز پنجشنبه یکم تیرماه سال جاری اعمال شد.
    وی با اشاره به اجرای بند (ب) ماده 57 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تمام روستاییان، عشایر و کشاورزان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که به سن 70 سالگی رسیده‌اند در صورت داشتن 10 سال سابقه‌ ی پرداخت حق بیمه در این صندوق می‌ توانند بازنشست شوند.
    وی با بیان اینکه در سال 1396 حداقل پرداختی بیمه بابت یک سال 2 میلیون و 100 هزار ریال و حداکثر چهار میلیون و 800 هزار ریال است اظهار داشت: 2 برابر این مبالغ سهم دولت یعنی حداقل سهم دولت چهار میلیون و 200 هزار ریال و حداکثر آن 9 میلیون و 600 هزار ریال است.
    مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: پرداخت مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، قابلیت انتقال سوابق بیمه‌ای از این صندوق به دیگر مراکز و سازمان‌ها و ادارات و نیز پرداخت مستمری بازماند‌گان از جمله مزایای این صندوق است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی