عصر بازار

مدیرکل امور اقتصادی استانداری قم:

بانک مرکزی از سپرده های مردم پشتیبانی می کند

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم گفت: بانک مرکزی درخصوص فعالیت بانک ها و موسسات مجاز اطلاعات کافی دارد و از سپرده های مردم پشتیبانی می کند، بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست.

بانک مرکزی از سپرده های مردم پشتیبانی می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا،مجید آوری فرد افزود: مردم نگران سپرده هایی که نزد برخی از بانک ها و موسسه های مجاز دارند نباشند، چرا که بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی نظام بانکی کشور پاسخگوی مشکلات سپرده گذاران است و مسائل به وجود آمده در کوتاه ترین زمان برطرف خواهد شد.
    وی بیان کرد: گاهی اوقات عده ای به علل مختلف، مسائلی را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مطرح می کنند که موجب نگرانی مردم و سپرده گذاران می شود، در حالی که این سخنان واقعیت ندارد و بارها توسط مسئولان بانک مرکزی تکذیب شده است.
    وی با اشاره به این که هدف از ادغام موسسات مالی در یکدیگر، تقویت شبکه بانکی کشور است، ادامه داد: بانک مرکزی به منظور قوام بخشیدن به ساختار نظام بانکی کشور، تجمیع برخی از بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری را در دستور کار خود قرار داده تا ضمن نظم دهی بیشتر به شبکه بانکی، منابع در اختیار بانک ها و موسسات تاثیر گذاری بیشتری در فعالیت های اقتصادی مولد در کشور داشته باشند.
    آوری فرد گفت: بانک مرکزی اگر اقدامی هم انجام می دهد برای افزایش اعتماد مردم به شبکه بانکی است و آنان نباید به شایعاتی که در این خصوص گفته می شود توجه کنند چرا که مرجع اخبار صحیح در خصوص وضعیت بانک ها، تنها بانک مرکزی است که روزهای اخیر بارها از مردم خواسته است به شایعات مطرح شده توجه نکنند و نگران سپرده های خود نزد بانکها و موسسات مجاز نباشند.
    وی بیان کرد: بحث ورشکستگی زمانی مطرح می شود که میان سرمایه و منابع موجود در بانک و بدهی ها و تسهیلات پرداخت شده تناسب لازم وجود نداشته باشد که این اتفاق بسیار نادر رخ می دهد و حتی در صورت مواجه شدن با این پدیده نیز بانک مرکزی به عنوان نهاد بالادستی همواره حامی مشتریان و استرداد سپرده های آنان می باشد و عملکرد خوب بانک مرکزی در گذشته گواه این امر می باشد.
    وی ادامه داد: بانک مرکزی در صورت ضرورت در صحنه حاضر می شود و بدهی های بانک ها و موسسات مالی به مشتریان را مدیریت می کند، برای نمونه در مورد موسسه های بهمن ایثار، ثامن الحجج، فرشتگان و موارد دیگر، بانک مرکزی با ادغام این موسسه ها در سایر بانکها و موسسات مجاز و یا تعیین بانک پشتیبان، از سپرده های مشتریان محافظت کرد.
    مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قم با بیان این که مردم نگران بازپرداخت سپرده های خود به دلیل کمبود نقدینگی در برخی بانک ها و موسسه ها، نباشند، گفت: اگر تمام سپرده گذاران بخواهند در زمان کوتاهی برای دریافت پول خود به شعب بانک ها یا موسسات مراجعه کنند، آن مجموعه مالی توان پرداخت این حجم از نقدینگی را ندارد چون بسیاری از پول های مردم در قالب تسهیلات به سایر مشتریان بانک پرداخت شده است و به صورت دوره ای به بانک باز می گردد؛ بنابراین سپرده های مردم به آنان بازگردانده خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی