عصر بازار

رئیس کل سازمان خصوصی سازی خبر داد:

تصویب ۵ هزار میلیارد ریال سود در شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه تاکنون افزون بر پنج هزار میلیارد ریال سود برای دوره مالی سال ۹۵ در شرکت های سرمایه پذیر تصویب شده است، گفت: توزیع سود سهام عدالت میان مشمولان به محض دریافت از شرکت های سرمایه پذیر آغاز می شود.

تصویب ۵ هزار میلیارد ریال سود در شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی, «میر علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی» روز شنبه اظهار داشت: این سازمان هنوز مبلغی از شرکت های سرمایه پذیر بابت سود سال مالی 95 این شرکتها دریافت نکرده است.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه بطور طبیعی مجامع عمومی شرکت های سرمایه پذیر تا پایان تیرماه هر سال برگزار و سودهای آنها شناسایی و تقسیم می شود، اظهار داشت: این شرکت ها هشت ماه مهلت دارند تا این سود را طبق قانون در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار دهند.
    وی با اشاره به این جمله که تاکنون افزون بر 500 میلیارد تومان سود برای دوره مالی سال 95 ویژه مشمولان سهام عدالت به وسیله شرکت های سرمایه پذیر با برگزاری مجامع عمومی تصویب شده است، گفت: این میزان سود در خوش بینانه ترین حالت تا پایان تیرماه به بیش از 20 تا 30 هزار میلیارد ریال (2 تا 3 هزار میلیارد تومان) خواهد رسید.
    پوری حسینی افزود: سازمان خصوصی سازی برای اینکه بتواند توزیع سود را در مقاطع مختلف با اولویت های خاص انجام دهد به نحوی که تمامی مشمولان بتوانند سود دریافت کنند، مصوبه ای تقدیم شورای عالی اصل 44 قانون اساسی کرده است.
    وی اضافه کرد: سازمان خصوصی سازی در این مصوبه دنبال تحقق دو شرط اساسی است که یکی از آنها توزیع همزمان سود میان مشوملان به محض دریافت از شرکت های سرمایه پذیر است و مطلب دیگر هم دریافت سود سهام از شرکت های مزبور زودتر از موعد مقرر هشت ماهه است.
    معاون وزیر اقتصاد یادآورشد: بدون شک با موافقت شورای عالی اصل 44 قانون اساسی با این دو شرط، سازمان خصوصی سازی به محض وصول سود از شرکت های سرمایه پذیر آن را در بین مشمولان توزیع خواهد کرد.
    سامانه سهام عدالت با هدف اطلاع هموطنان از صورت حساب خود و نیز دریافت شماره شبا برای واریز سود سهام در نیمه دوم امسال، از اسفند ماه پارسال به نشانی اینترنتی www.samanese.ir آغاز به کار کرده است.
    مشمولان می توانند با مراجعه به شعبه بانک های عامل، استفاده از دستگاههای خودپرداز بانکی یا از طریق اینترنت بانک و تلفن بانک شماره شبای 24 رقمی حساب های خود را دریافت کنند.
    10 سال مهلت قانونی برای اینکه از محل سود سهام عدالت، بدهی مشمولان بابت خرید سهام پرداخت شود، به پایان رسیده و برای هر فرد 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهم اختصاص یافته است.
    در این 10 سال، از محل سود سهام عدالت مقداری سود به خزانه واریز شده و اکنون با پایان مهلت 10 ساله، سهام قابل واگذاری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی