عصر بازار

پتروشیمی های پاک از مالیات معاف می شوند

عصر اعتبار- مجتمع های پتروشیمی درصورتی که آلایندگی خود را کاهش دهند ازمعافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.

پتروشیمی های پاک از مالیات معاف می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، درباره بازنگری در دستورالعمل اجرایی پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع های پتروشیمی اظهارکرد: براساس دستور العمل تدوین شده، سازمان محیط زیست آلایندگی واحدهای پتروشیمی را اندازه گیری کرده و مورد بررسی قرار می دهد، در صورتی که تشخص داده شود واحدی آلایندگی خود را کاهش داده، آن مجتمع پتروشیمی که قبلا به دلیل آلایندگی مالیات پرداخت می کرد، از پرداخت آن معاف خواهد شد.

    وی با بیان این که واحدها و مجتمع های پتروشیمی اصولا آلایندگی هایی دارند گفت: براین اساس این شرکت ها یا باید آلایندگی خود را کاهش داده و یا مالیات پرداخت کنند و امیدواریم به تدریج شاهد کاهش آلایندگی مجتمع های پتروشیمی وحرکت به سوی تحقق هوای پاک باشیم.

    متصدی تصریح کرد: طرح ها و مجتمع های پتروشیمی می توانند با توجه به نوع فعالیت هایشان در حمایت از محیط زیست نقش آفرین باشند.

    معاون سازمان محیط زیست از آمادگی این سازمان برای گسترش همکاری ها با طرح ها و مجتمع های پتروشیمی برای صیانت از محیط زیست خبر داد و گفت: هرکدام از پتروشیمی ها که برنامه های خود را در یک باره زمانی مشخص برای کاهش آلایندگی به ما اعلام کنند از حمایت و همکاری سازمان محیط زیست برخوردار خواهند بود.

    مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی هفته گذشته اظهارکرده بود: دستورالعمل اجرایی پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع های پتروشیمی و برخی ابهام های موجود آن اصلاح شد.

    وی با اعلام خبر،اصلاح دستورالعمل اجرایی پرداخت عوارض آلایندگی مجتمع های پتروشیمی گفته بودک بر اساس اعلام سازمان محیط زیست این قانون اصلاح شده است و برخی ابهام های موجود در این باره که سبب نگرانی پتروشیمی ها شده بود، بازنگری شده است که جزییات آن به زودی ابلاغ خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، شاهدایی با اشاره به این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به مسئولیت های جدید خود نظارت، سیاست گذاری و نظارت را برعهده دارد تصریح کرده بود: در برخی از موارد مانند مدیریت HSE نقش حاکمیتی خود را حفظ خواهیم کرد و سرو سامان دادن و نظارت بر عملکرد واحد های ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل طرح ها و مجتمع های پتروشیمی به عنوان یک اولویت مهم تداوم خواهد داشت.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو