عصر بازار

رویکرد مناسب بانک قرض الحسنه مهر ایران منجر به استقبال کم نظیر مردم شده است

عصر اعتبار- مرتضی اکبری با اشاره به نوپا بودن بانک قرض الحسنه مهر ایران در شبکه بانکی کشور بیان داشت: این بانک توانسته است با رویکردی مناسب و عملکردی مطلوب در طول یک دهه فعالیت بانکی در حوزه قرض الحسنه جایگاه خود در میان آحاد جامعه را به دست آورد و امروزه با استقبال زیادی از سوی مردم همراه است.

رویکرد مناسب بانک قرض الحسنه مهر ایران منجر به استقبال کم نظیر مردم شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، اکبری افزود: تمامی همکاران به ویژه مدیران قبلی، با اهتمام در راستای تحقق ماموریت های بانک تلاش نمودند تا به اهداف تبیین شده دست پیدا کنند و امروزه هیچ انحرافی از معیار های تدوین شده برای بانک قرض الحسنه مهر ایران وجود ندارد.
    اکبری ادامه داد: در حال حاضر این بانک بالغ بر 68 هزار میلیارد ریال منابع مردمی دارد که نزدیک به 90 درصد آن را تسهیلات قرض الحسنه در زمینه های ازدواج جوانان، درمان بیماری ها، رفع مایحتاج ضروری، حمایت از مددجویان، اشتغالزایی و کارآفرینی پرداخت نموده است و 10 درصد دیگر نیز ذخیره قانونی نزد بانک مرکزی می باشد.
    مدیرعامل بانک در خصوص مبالغ وامهای اعطایی تصریح کرد: مبلغ تسهیلات پرداخت شده در این بانک برای اشخاص حقیقی بین 2 تا 15 میلیون تومان می باشد که در تفاهمنامه های حمایتی با سازمان ها و نهادها که در قالب اعطای خدمات رفاهی و معیشتی پرسنل منعقد می شود، این مبلغ به 30 میلیون تومان نیز می تواند افزایش پیدا کند.
    وی افزود: طی 9 سال فعالیت موثر بانک در زمینه قرض الحسنه بالغ بر 2میلیون و 680 هزار فقره تسهیلات به نیازمندان واقعی جامعه پرداخت شده است که 75 درصد آن مربوط به اقدامات صورت گرفته طی 4 سال گذشته (دولت یازدهم) می باشد، همچنین با همت همکاران در سال گذشته بیش از 510 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با میانگین مبلغی 9 میلیون تومان اعطا شده است.
    مرتضی اکبری ضمن تاکید به ویژگی پایین بودن میزان معوقات این بانک اظهارداشت: پایین بودن مطالبات این بانک از استثنائات شبکه بانکی کشور می باشد. میزان مطالبات بانک قرض الحسنه مهر ایران کمتر از یک درصد است که بیشتر آن نیز در سرفصل سر رسید گذشته قرار دارد و تنها مشتری یک تا سه قسط خود را پرداخت نکرده که با پیگیری همکاران بدون مراجعه به مجرای قانونی آنها نیز وصول می شود و مشتریان نسبت به تسویه اقساط پرداخت نشده مبادرت می ورزند.
    وی در خصوص تمرکز بیشتر خدمات بانک در مناطق محروم کشور بیان داشت: ضرورت توجه به معیشت مردم ساکن در مناطق محروم و کمک به رفع نیازهای مالی خرد این عزیزان سبب شده است تا مصارف بانک در این حوزه بیشتر از منابع جذب شده باشد و بخشی از منابع سایر استان ها نیز به رفع مشکلات مالی و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی این مناطق اختصاص پیدا کند.
    اکبری با اشاره به افزایش استقبال مردم از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: خدمات و طرح های تسهیلاتی این بانک در میان مردم جایگاه ویژه ای دارد به نحوی که با عملکرد ارزنده صورت گرفته طی سه ماه ابتدایی سال جاری منابع قرض الحسنه بانک نزدیک به 12 درصد رشد داشته است. این در حالی است که برخی از مردم به سپرده گذاری برای کسب سود تمایل بیشتری دارند.
    وی در رابطه با رضایت نسبی مشتریان از عملکرد بانک خاطرنشان کرد: ماهیت ماموریت های تعریف شده برای بانک قرض الحسنه مهر ایران به نحوی است که اقشار کم توان و متوسط جامعه بیشتر به آن مراجعه می کنند. این امر سبب می شود تا همکاران ما در بانک تلاش بیشتری برای جلب رضایت و خشنودی مراجعین داشته باشند. در این راستا با تاکید بر رعایت اصول مشتری مداری و اخلاق حرفه ای بانکداری تلاش شده تا یک رضایت نسبی از خدمات و نحوه پاسخگویی به مراجعین به وجود آید.
    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در رابطه با اقدامات مثبت و ارزنده بانک در زمینه اشتغالزایی و کارآفرینی نیز اظهارداشت: با همت همکاران در سال گذشته گامهای موثری برای تقویت عرصه های کارآفرینی و اشتغالزایی برداشته شد که انعقاد تفاهمنامه با سازمان بسیج سازندگی یکی از آنها به شمار می آید و برای امسال نیز تلاش می کنیم تا تفاهمنامه ای در زمینه کارآفرینی با وزارت کار داشته باشیم.
    وی ادامه داد: همچنین در زمینه ازدواج جوانان نیز در بانک قرض الحسنه مهر ایران فعالیت های چشم گیر و شایسته ای صورت گرفته است. با توجه به فشار زیادی که بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان تحمل می کند، این بانک علاوه بر پرداخت تسهیلات تکلیفی خود در این زمینه، در سال گذشته طرحی به نام "پیوند مهر ایران" رونمایی نموده که بر اساس آن خانواده ها می توانند با پیش بینی زمان ازدواج فرزندان خود نسبت به سپرده گذاری خرد و دریافت تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 80 میلیون تومان اقدام نمایند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو