عصر بازار

معاون طیب‌نیا اعلام کرد:

۳۰۰ هزار مودی جدید شناسایی شدند

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در این سازمان گفت: با کمک این دفتر توانستیم در سال ۹۵ بیش از ۳۰۰ هزار مودی جدید را شناسایی کنیم.

۳۰۰ هزار مودی جدید شناسایی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبِنا؛ سیدکامل تقوی نژاد با اعلام این خبر افزود: برای 77 مودی که تاکنون مالیات نداده بودند 990 میلیارد تومان برگه تشخیص صادر شد که این عدد وصول شده است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: همچنین در مجموع در سال 95 برای مودیان جدید شناسایی شده 3 هزار و 300 میلیارد تومان برگه تشخیص صادر شده است که در مرحله رسیدگی است.

    تقوی نژاد افزود: دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سال 95 در سازمان امور مالیاتی تشکیل شد و در این زمینه واحدهای مستقر در وزارت امور اقتصادی و دارایی اطلاعات مربوط به پولشویی و تراکنش‌های مشکوک را در اختیار آن قرار می‌دهند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: همچنین دستگاه‌های نظارتی به خصوص وزارت اطلاعات کمک‌های شایانی به این دفتر کرده اند تا ما نسبت به شناسایی افرادی که تاکنون مالیات پرداخت نکرده اند اقدامات اساسی انجام دهیم.

    وی افزود: سامانه‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور در حال تکمیل است و ما از این سامانه‌ها نهایت استفاده را برای شناسایی افرادی که مالیات نپرداخته‌اند، انجام می‌دهیم.

    تقوی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهوری همواره بر این نکته تاکید دارد که افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق فشار بر مودیان موجود به دست نیاید، گفت: به خصوص امسال که به نام اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده سیاست ما نیز این است نه تنها از مودیان موجود مالیات بیشتری نمی‌خواهیم بگیریم بلکه قرار است بنگاه‌های کوچک و متوسط صرفا براساس خود اظهاری مالیات دهند.

    وی افزود: با توجه به اینکه این بنگاه‌ها در سال 94 نسبت به سال 93 مالیات اضافه تری را پرداخت نکرده‌اند بنابراین مالیات قطعی سال 95 آنها همان مالیات قطعی سال 93 به علاوه 8 درصد خواهد بود که این امر کمک خوبی به تولید و اشتغال خواهد کرد.

    رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: میزان درآمدهای مالیاتی که قرار است امسال اضافه شود از طریق شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی به دست می‌آید.

    سامانه جامع اطلاعاتی کاملاً بومی است

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: سامانه جامع مالیاتی کاملاً بومی است.

    تقوی نژاد با بیان اینکه در ابتدا بخش عمده این سامانه را خارجی‌ها نوشته بودند، گفت: خوشبختانه متخصصان داخلی و کارکنان باهوش سازمان مالیاتی کشور توانسته اند این سامانه را بومی کنند.

    وی تصریح کرد: از مجموع هفت منبع عملیاتی این سامانه، دو منبع یعنی ارث و نقل و انتقال املاک را متخصصان داخلی نوشته اند.

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تأکید کرد: هیچگونه اطلاعاتی در فضای واقعی دراختیار هیچ شرکت خارجی قرار نگرفته است و اگر هم شرکت‌های خارجی در گذشته با این سامانه همکاری داشته اند در فضای مجازی بوده است.

    وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های جدی سازمان امور مالیاتی در سال 96 تکمیل این سامانه جامع است، گفت: با بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی که اطلاعات مربوطه را در اختیار دارند به صورت آنلاین در ارتباط هستیم و اطلاعات آن‌ها را دریافت می‌کنیم.

    وی گفت: از برخی مراجع به دلیل آنکه امکانات فنی آنها کافی نیست و سامانه‌ها تکمیل نشده است به صورت استعلامی اطلاعات را دریافت می‌کنیم.

    رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تکمیل نظام جامع مالیاتی منبع خوبی برای تشخیص صحیح وصول درآمدهای مالیاتی دولت است، گفت: از این نظام هم اینک استفاده می‌شود و ما براساس اطلاعات آن فقط در سال 95 تونستیم 300 هزار مؤدی جدید را شناسایی کنیم.

    تقوی نژاد گفت: هم اینک بیش از 900 میلیون رکورد اطلاعاتی در نظام جامع مالیاتی ما نگهداری می‌شود و این سامانه درحال تکمیل و بروزرسانی است.

    وی گفت: نظام جامع مالیاتی در همه کشورهای پیشرفته نیز یک نظام کاملاً تدریجی، مستمر و درحال تکمیل است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو