عصر بازار

پرداخت بدهی بیمه تکمیلی فرهنگیان به شرکت‌های بیمه

عصر اعتبار- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ اصراری بر آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر نیست، گفت: فعالیت‌های مربوط به بازگشایی مطلوب مدارس طی بخشنامه‌ای به استان‌ها و مناطق تفویض شده است.

پرداخت بدهی بیمه تکمیلی فرهنگیان به شرکت‌های بیمه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که با حضور رؤسای ادارات مناطق تهران در ساختمان اصلی آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه در راستای سیاست تمرکززدایی، برخی از اختیارات ستاد به استان‌ها تفویض شده است، اظهار داشت: این تفویض اختیار از سطح مدیران استان‌ها باید به مدیران مناطق ادامه یابد و مدیران مناطق هم این مسئولیت‌ها را به مدارس واگذار کنند زیرا مدارس، محور اصلی تعلیم و تربیت هستند.

    وی با بیان این نکته که هیچ اصراری برآماده سازی مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر نیست، ادامه داد: فعالیت‌های مربوط به بازگشایی مطلوب مدارس، طی بخشنامه‌ای به استان‌ها و مناطق تفویض شده است و مدیران مدارس موظفند، اقدامات اجرایی در این زمینه را به نحو احسن انجام دهند و مدیران کل نیز ناظر این فرآیند هستند، ضمن آنکه لازم است در سطح استان و مناطق، کمیته‌ای به این امر اختصاص داده شود.

    وزیر آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین تصریح کرد: یک کارگروه در سطح وزارتخانه مأموریت دارد با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش، اهداف و سیاست‌های هر حوزه در راستای عملیاتی کردن سند را مشخص کند؛ ضمن اینکه اعتبارات تخصیص یافته در چارچوب برنامه مبتنی بر سند تعریف شده است.

    احمدی دانش آشتیانی با بیان این نکته که ستاد برنامه و بودجه در سطح وزارتخانه تشکیل شده است، گفت: کمیته برنامه و بودجه نیز زیرنظر این ستاد تعریف شده و وظیفه اینها، مشخص نمودن برنامه حوزه‌های مختلف سازمان‌ها و معاونت‌های تابعه است.

    وی با اشاره به این مطلب که ردیف‌های بودجه متناسب با انتظارات سند تحول بنیادین تدوین شده است، یادآور شد: لازم است، ستادی در استان‌ها در چارچوب این برنامه‌ها و متناسب با اهداف و سیاست‌ها، تدوین شود و این جریان به منطقه و مدرسه نیز تسری یابد.

    وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه از زمان تصدی وزارت وی، بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان پرداخت شده و مبلغی در حدود 500 هزارمیلیارد باقی مانده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمی که با سازمان مدیریت به عمل آمده و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، استان‌ها باید در هزینه‌کردها، صرفه جویی کنند و بهینه مصرف کردن را در دستورکار خود قرار دهند و هر مبلغی که از محل صرفه جویی عاید شود، در خود استان هزینه خواهد شد.

    احمدی آشتیانی از پرداخت بدهی شرکت‌های بیمه که طرف قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان هستند، خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه منعقده با 3 شرکت دانا، معلم و ایران، استان‌ها می‌توانند با یکی از این 3 شرکت، قرارداد منعقد کنند.

    وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع درآمدزایی در آموزش و پرورش  تأکید کرد: در بودجه 96 مجوز تبدیل به احسن شدن املاک و مستغلات و حتی حقّ تغییر کاربری داده شده است که این امر می‌تواند برای استان‌ها، درآمدزایی داشته باشد.

    وی با اشاره به اعطای مجوز تأسیس مدارس غیردولتی به مناطق اظهار امیدواری کرد، از این طریق گام مؤثری در حذف بوروکراسی اداری برداشته شود.

    احمدی دانش آشتیانی با تأکید بر توسعه بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش و انتظار رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر توسعه این بخش که کمک شایانی به امر اشتغال و تولید خواهد کرد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، 50 درصد ظرفیت آموزشی باید به سمت فنی وحرفه‌ای و کاردانش سوق داده شود که این امر بسترساز اشتغال و تولید در کشور خواهد بود.

    در پایان این مراسم احکام جدید علیرضا کمرئی به عنوان سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش و عباسعلی باقری به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران توسط احمدی دانش آشتیانی به آنان اعطا شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو