عصر بازار

بازنشستگی ۲۹ هزار فرهنگی شهر تهران در ۵ سال آینده

عصر اعتبار- مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۱ فقط ۳ هزار معلم جذب آموزش و پرورش شهر تهران می‌شوند، از بازنشستگی ۲۹ هزار فرهنگی در این مدت خبر داد.

بازنشستگی ۲۹ هزار فرهنگی شهر تهران در ۵ سال آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس، علیرضا کمرئی مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: از مرداد ماه تا کنون حدود 11 ماه در آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت داشتم و در شروع کار، یک برنامه یکساله پیش روی شهر تهران را تنظیم کردیم تا بتوانیم به اهداف کوتاه مدت و میان مدت آموزش و پرورش شهر تهران برسیم.

    وی، ساماندهی نیروی انسانی در مردادماه 95 را از اصلی‌ترین برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد و گفت: برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان شهر تهران و ساماندهی قریب به 80 هزار معلم در مدارس در طول چند ماه مانده به شروع سال تحصیلی 96-95، کار بزرگی بود و تلاش شد تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری را به دانش‌آموزان ارائه دهیم.

    مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص برنامه‌های کاری خود، تصریح کرد: بهبود روابط انسانی در شهر تهران با رویکرد تعالی و پیشرفت امور به سمت سلامت اداری، تلاش برای جذب ساماندهی نیروی انسانی با رویکرد نیروهای موجود، سیستمی کردن امور و کاستن از چارچوب‌های غیرضرور اداری و گسترش صمیمیت در فضای سازمانی از رویکردهای اصلی برنامه‌ریزی در شهر تهران بوده است.

    کمرئی ادامه داد: با این جهت‌گیری‌ها تلاش شد به معنای واقعی کلمه «تعلیم و تربیت» برای دانش‌آموزان فراهم شود نه صرفاً انتقال دانش بدون در نظرگرفتن تربیت.

    وی با بیان اینکه نقش راهبری مدیران برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را افزایش داده‌ایم، گفت: با ایجاد فضای مثبت اداری توانستیم کارهای تابستانی شهر تهران از جمله صدور ابلاغ و احکام معلمان، اصلاح برخی رویکردهای اداری و زمینه‌سازی اجرای مناسب هدایت تحصیلی، اعزام دانش‌آموزان به اردوهای تابستانی، صدور ابلاغ پایگاه‌های تابستانی و کلاس‌های فوق برنامه صورت گرفت که همگی این اقدامات، با همکاری مدیران و معلمان شهر تهران انجام شده است.

    کمرئی با بیان اینکه تا سال 1401، فقط 3 هزار معلم جذب آموزش و پرورش شهر تهران می شوند گفت: در این مدت زمان، 29 هزار فرهنگی تهران بازنشسته خواهند شد.

    مدیرکل سابق آموزش و پروش شهر تهران، آینده پژوهی را یکی از برنامه‌های شهر تهران عنوان کرد و گفت: با این رویکرد سعی کردیم تا با برنامه‌ریزی بلندمدت در پرتوی شناخت و احصای مشکلات، بتوانیم از بحران‌هایی که می‌تواند آینده آموزش و پرورش شهر تهران را به خطر بیندارد، جلوگیری کنیم.

    علیرضا کمرئی با حکم وزیر آ‌موزش وپرورش به سمت سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی