عصر بازار

تقوی‌نژاد اعلام کرد؛

۵ اولویت جدید سازمان مالیاتی

عصر اعتبار- رییس کل سازمان امور مالیاتی با برشمردن اولویت‌های جدید این سازمان در سال‌جاری گفت: با رصد تراکنش‌های مشکوک بانکی، حدود ۳۳۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شد.

۵ اولویت جدید سازمان مالیاتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدکامل تقوی نژاد در نشست شورای هم اندیشی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با تاکید بر حمایت از تولید به عنوان سرلوحه اقدامات سازمان مالیاتی، گفت: حمایت از تولید سرلوحه اقدامات سازمان است و استفاده از تسهیلات و مشوق های قانونی در ایجاد رونق اقتصادی، مورد توجه جدی ما است.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست سازمان، تعامل با مودیان مالیاتی است، افزود: در حال حاضر، مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی در اولویت برنامه های نظام مالیاتی قرار دارد و رشد مالیات ها نیز از محل بسط منابع جدید، گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد.

    تقوی نژاد با بیان اینکه دریافت مالیات باید عادلانه و منصفانه باشد، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی به هیچ عنوان بنا ندارد تا با بی عدالتی و فشار بر مودیان موجود یا افزایش نرخ مالیات ها، رشد درآمدهای مالیاتی را جبران کند.

    وی اظهارداشت: تعامل با مودیان و اعتماد به مردم در دستور کار ما است و توافق سال گذشته سازمان با اصناف کشور به خوبی نشان داد که هر جا به مردم اعتماد کرده ایم، پاسخ مناسبی گرفته ایم و مردم متقابلا به ما اعتماد کرده اند.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر مبنای توافق سال گذشته و براساس خوداظهاری مودیان مالیاتی، بدون دخالت مامورین مالیاتی تعداد بالغ بر یک میلیون و 200 هزار فقره برگ قطعی مالیات رسیدگی، صادر و ابلاغ شد.

    وی در ادامه به اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی کشور در مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با بررسی اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی و همچنین بهره گیری از سامانه معاملات مودیان، اقدامات موثری در جهت شناسایی و تشکیل پرونده برای مودیان جدید مالیاتی صورت گرفته است.

    تقوی نژاد افزود: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال 95 و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود 300 هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی خاطر نشان کرد: با رصد و بررسی تراکنش های سنگین و مشکوک بانکی، در سال گذشته حدود 3300 میلیارد تومان از محل کشف و شناسایی تراکنش های مشکوک بانکی مالیات وصول شده است.

    وی با بیان اینکه مودیان مالیاتی شریک ما در تامین درآمدهای مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: باید با مردم با انصاف و عدالت برخورد کنیم و تنها در این صورت است که مالیات با رضایت مردم و عادلانه اخذ خواهد شد.

    تقوی نژاد در ادامه به اقدامات متعدد سازمان امور مالیاتی کشور در راستای خدمت رسانی هر چه مطلوبتر به مودیان اشاره کرد و گفت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات های حل اختلاف مالیاتی از 500 روز (در سال 94) به حدود 200 روز (در سال 95) و همچنین تسریع در رسیدگی ها در شورای عالی مالیاتی با اولویت پرونده های بزرگ از جمله این اقدامات اثربخش است.

    وی همچنین استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان از محل منابع متمرکز به منظور تسریع در امر صادرات و استرداد صادرکنندگان و کمک به بهبود تراز تجاری کشور را از دیگر اقدامات مهم سازمان برای خدمت رسانی به مودیان مالیاتی قلمداد کرد و گفت: در سال 1395، بالغ بر 1300 میلیون تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان مسترد شده است.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشی از سخنان خود به تسهیلات و مشوق های قانونی در جهت حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: ماده 132 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، مشوق های خوبی را برای فعالان بخش تولید و صادرات و همچنین اشتغال، سرمایه گذاری و گردشگری در نظر گرفته است.

    تقوی نژاد با اشاره به تفویض اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی به مدیران کل و روسای امور مالیاتی در سراسر کشور، خواستار استفاده موثر مسئولان مالیاتی استان از این تسهیلات شد و عنوان داشت: تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین تقسیط مالیات عملکرد سال 95 از جمله مواردی است که موجبات تکریم و رضایت مودیان را فراهم خواهد کرد.

    وی از حذف شیوه علی الرأس از نظام مالیاتی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه ماموران مالیاتی خبر داد و گفت: با اجرای نظام مالیات الکترونیک، مجموعه متعددی از خدمات الکترونیکی به مودیان ارایه و بسیاری از فرایندهای مالیاتی تسهیل خواهد شد.

    تقوی نژاد در پایان سخنانش، از تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی و حل و فصل مشکلات مالیاتی مودیان این استان خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو