عصر بازار

روز گذشته رقم خورد؛

انعقاد ۵ هزار قرارداد سکه آتی

عصر اعتبار- حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۵ هزار و ۷۰۳ قرارداد رسید.

انعقاد ۵ هزار قرارداد سکه آتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بورس کالای ایران، در همین حال ارزش معاملات نیز به 768 میلیارد ریال رسید.

    این در شرایطی است که روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید در بازار نقدی با افزایش نسبت به آخر هفته قبل، یک میلیون و 213 هزار تومان فروخته شد.

    همچنین هر گرم طلای 18 عیار در بازار در محدوده 115 هزار تومان فروخته شد. نیم سکه و ربع سکه هم به ترتیب 642 و 376 هزار تومان عرضه شدند. از سوی دیگر هر اونس طلا برای معاملات در بازارهای جهانی بیش از 1257 دلار داد و ستد شد.

    به این ترتیب در معاملات سکه آتی در روز گذشته، همسو با بازار نقدی، هر 5 سر رسید در بورس کالای ایران روندی مثبت داشت، به طوری که قرارداد سکه آتی سررسید تیرماه سال 96 با 0.11 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 224 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

    قرارداد سکه آتی سررسید شهریور ماه رشد 0.2 درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و 254 هزار تومان داد و ستد شد.

    در همین حال قراداد آتی سکه سررسید آبان ماه نیز با رقم یک میلیون و 285 هزار تومان خریداری شد که نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته 0.26 درصد کاهش داشت.

    از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل دی ماه نیز با 0.38 درصد افزایش با رقم یک میلیون و 319 هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. قرارداد سکه آتی تحویل اسفندماه نیز نسبت به آخرین روز مبادلاتی هفته گذشته با رشد 0.32 درصدی مواجه و با رقم یک میلیون و 354 هزار تومان خریداری شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی