عصر بازار

افت ۰.۷۵ درصدی ارزش بورس در هفته پایانی بهار

عصر اعتبار- ارزش بورس اوراق بهادار تهران در هفته پایانی بهار امسال ۰.۷۵ درصد کاهش داشته است.

افت ۰.۷۵ درصدی ارزش بورس در هفته پایانی بهار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در هفته پایانی بهار امسال شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به عدد 78736 واحد رسید که 730 واحد کاهش داشته است.

    همچنین در این هفته حجم معاملات بورس 2756 میلیون سهم و ارزش آن6163 میلیارد ریال بوده که به ترتیب 9 و 10 درصد افزایش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران نیز در پایان معاملات هفته منتهی به 31 خرداد به عدد 3195995 میلیارد ریال رسید که 0.75 درصد کاهش داشته است.

    از سوی دیگر سه صنعت «بانک‌ها و موسسات اعتباری » با 23 درصد، « خودرو و ساخت قطعات » با 14 درصد و «فلزات اساسی» با 9.3 درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

    این گزارش می افزاید: در 30 روز گذشته صنعت « استخراج سایر معادن » با بازدهی مثبت 6 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت « انتشار، چاپ و تکثیر » با افت 12.6 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکتها نیز شرکت «دارویی‌ لقمان‌» با مثبت 43.4 درصد بیشترین افزایش و «قند ثابت‌ خراسان‌» با منفی 29.1 درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    همچنین در محاسبه بازدهی‌ها نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان سعودی (TASI) با رشد 8.9 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با افت 1.7 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی