عصر بازار

همکاری بانک‌های بزرگ اروپا با IBM بر پایه بلاک‌چین

عصر اعتبار- هفت بانک بزرگ اروپا شرکت ماشین های تجارت بین المللی (IBM) را برای تأمین مالی تجاری مبتنی بر بلاک چین شرکت های کوچک و متوسط انتخاب کردند.

همکاری بانک‌های بزرگ اروپا با IBM بر پایه بلاک‌چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اینترنشنال بیزنس تایمز، این کنسرسیون تشکیل شده از هفت بانک "دویچه بانک"، " HSB"، "KBC"، " Natixis"، "رابوبانک"، "سوسایت جنرال" و "یونی کردیت".

    شرکت بلاک چین IBM به منظور تسهیل تجارت داخلی و برون مرزی برای شرکت های کوچک و متوسط در اروپا تأسیس شده است تا به افزایش شفافیت تبادلات تجاری کمک کند.

    زنجیره تجارت دیجیتال از طریق IBM با اتصال طرفین معامله هم به صورت آنلاین و هم توسط ابزارهای سیار، اقدام به مدیریت، ردیابی و تأمین امنیت تراکنش های تجاری داخلی و و بین المللی کرده و از این رو موجب تسهیل فرایند تأمین مالی تجاری  می شود.

    رودی پیترز مدیر عامل بانک KBC به نمایندگی از این کنسرسیوم گفت: برای تشکیل این شبکه زنجیره تجارت دیجیتال و ارایه خدمات به هزاران مشتری خود تصمیم گرفتیم از IBM  کمک بخواهیم تا بتوانیم با ایجاد یک پلتفرم جدید برای شرکت های کوچک و متوسط موجب معاملات تجاری سریع تر، آسان تر و ارزان تر آنها شویم.

    بر اساس اعلام بانک جهانی، 50 درصد از شرکت های کوچک و متوسط تجاری به اعتبارات رسمی دسترسی ندارند و راه حل این مشکل، ایجاد جریان های جدید درآمدی، برقراری روابط جدید تجاری و تقویت رشد تجاری آنها است.

    این پلتفرم همچنین منجر به افزایش دسترسی به تأمین مالی از طریق افزایش شفافیت در معاملات برون مرزی خواهد شد و به شرکت های کوچک و متوسط کمک می کند علاوه بر ایجاد روابط تجاری جدید با دیگر شرکت های داخلی و اروپایی، سطح پاسخگویی خود را افزایش داده، برخی ریسک ها را کاهش داده و به سرمایه بیشتری دسترسی پیدا کنند.

    ماری ویک مدیر عامل شرکت بلاک چین IBM نیز خاطر نشان کرد: با توجه به همکاری با صدها مشتری در سراسر دنیا و ارایه طیف متنوعی از پروژه های بلاک چین، به این نتیجه رسیده ایم که یکی از بیشترین کاربردهای این فن آوری در تأمین مالی تجاری است. در بازار شرکت های کوچک و متوسط که با چالش های فراوانی در رابطه با اشتراک اطلاعات و دسترسی به سرمایه روبرو هستند، کنسرسیوم زنجیره تجارت دیجیتال، پیشگام ارایه یک راه حل منحصر به فرد بلاک چینی خواهد بود که انتظار می رود تا پایان سال 2017 به بهره برداری برسد.

    این کنسرسیوم کار خود را از ژانویه سال 2017 با هفت بانک آغاز کرد اما پیش بینی می شود بانک های دیگری از کشورهای مختلف و همچنین شرکای تجاری مثل شرکت های حمل و نقل و اعتباری نیز به آن بپیوندند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی