عصر بازار

پوشش بیمه‌ای ۴ داروی روماتیسم و کاهش ملموس هزینه‌های بیماران

عصر اعتبار- رییس انجمن روماتیسم ایران با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن چهار داروی گران‌قیمت بیماران روماتیسمی، گفت: این اتفاق تاثیر ملموس و محسوسی در کاهش سهم پرداخت از جیب و کاهش هزینه دارو و درمان‌ بیماران روماتیسم دارد.

پوشش بیمه‌ای ۴ داروی روماتیسم و کاهش ملموس هزینه‌های بیماران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر احمدرضا جمشیدی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن چهار داروی گران‌قیمت روماتیسم، گفت: طی جلسه هیات دولت در هفته گذشته چند داروی روماتیسم تحت پوشش بیمه قرار گرفت که  دو مورد از آنها در برخی بیماران که وضعیت خطیری دارند،‌ مانند بیماران روماتیسم مقاوم به درمان، بیماران روماتیسمی همراه با درگیری‌های چشمی که ممکن است منجر به کوری چشم بیماران شود و... به کار می‌رود و پیش از این تحت پوشش بیمه‌ای کامل نبودند.

    وی با بیان اینکه ما درخواست داشتیم این داروها تحت پوشش بیمه قرار گیرند، افزود: به طوریکه در چندین جلسه کارشناسی شورای‌عالی بیمه شرکت کردیم و توانستیم کارشناسان را قانع کنیم که این داروها باید تحت پوش بیمه قرار گیرند. بر این اساس مصوبه هیات دولت مبنی بر پوشش بیمه‌ای این داروها باعث می‌شود که بیماران ما به طور کامل بتوانند از پوشش بیمه‌ای برخوردار شده و از تسهیلاتی که برایشان برقرار شده استفاده کنند.

    جمشیدی با بیان اینکه داروی دیگری هم با عنوان "ریتوکسی‌مب" برای بیماران روماتیسم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، ادامه داد: البته این دارو پیش از این در بازار دارویی ایران موجود بود و برای بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه قرار داشت، اما متاسفانه برای بیماران روماتیسم که اتفاقا به این دارو نیاز داشتند و مصرف آن می‌توانست باعث نجات جان‌شان شود، تحت پوشش بیمه نبود و بیمه فقط آن را برای بیماران سرطانی و برخی دیگر از بیماری‌ها تحت پوشش قرار می‌داد. بنابراین با مصوبه هیات دولت این دارو برای بیماران روماتیسم هم تحت پوشش بیمه قرار گرفت و بیماران ما می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. از طرفی خوشبختانه این داروها بیولوژیک هستند و داخل کشور تولید می‌شوند و ما جزو معدود کشورهای تولیدکننده این داروها هستیم.

    رییس انجمن روماتیسم ایران با بیان اینکه قبل از این هم داروهای دیگری هم تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار کرد: تحت پوشش قرار گرفتن این داروها تاثیر ملموس و محسوسی در کاهش سهم پرداخت از جیب و کاهش هزینه دارو و درمان‌ بیماران روماتیسم دارد. باید توجه کرد که یک زمانی ما اصلا نمی‌توانستیم از این داروها به دلیل قیمت گران‌شان استفاده کنیم و مجبور بودیم که به بیماران بگوییم که کورتون را با دوزهای بالا مصرف کنند. به عنوان مثال نوع خارجی داروی ریتوکسی‌مب 20 میلیون تومان و نوع تولید داخل آن 8 میلیون تومان بود که بیماران باید آن را هر شش ماه یکبار  استفاده می‌کردند. این درحالی بود که بیمه‌ها آن را تحت پوشش قرار نمی‌دادند و بیماران ما از این داروها محروم بودند.

    وی تاکید کرد که خوشبختانه اما با مصوبه هیات دولت این دارو تحت پوشش 90 درصدی بیمه قرار گرفت و امیدواریم بیماران ما از این تسهیلات به خوبی بهره‌مند شوند.

    جمشیدی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی بیماران روماتیسم، گفت: بیماری‌های روماتیسمی بیماری‌هایی مزمن، ناتوان‌کننده و مداومند و این بیماران تا سال‌های سال با رنج این بیماری زندگی می‌کنند. بنابراین هزینه‌هایشان  بالا بوده و  حتی از نظر خانوادگی دچار مشکل می‌شوند. بر این اساس این بیماران باید از نظر روحی و روانی حمایت شوند.

    وی افزود: از طرفی خطیر بودن این بیماری هنوز به درستی در جامعه ما شناخته نشده است. همچنین یکی از  چالش‌های بزرگ این بیماران این است که نمی‌توانند به خوبی کاری انجام دهند. بر این اساس آنها مجبورند که تمام عمر دارو مصرف کنند. بنابراین باید هم بیمه‌ها از این بیماران حمایت ویژه کنند و هم سازمان‌های اجتماعی، خانواده‌ها و پزشکان توجه ویژه‌ای به این بیماران داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو