عصر بازار

هزینه کرد بیش از یک میلیارد ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند

عصر اعتبار- سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین گفت: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال برای رفع سوءتغذیه ۱۰۶ کودک کمتر از ۶ سال تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

هزینه کرد بیش از یک میلیارد ریال برای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین فتح آبادی سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین اظهار داشت: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از 6 سال با هدف ارتقای وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانواده‌های نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد این خانوار‌ها در زمینه تغذیه صحیح برای رشد کودک توسط کمیته امداد اجرا می‌شود.

    وی با بیان اینکه بیش از 116 کودک کمتر از 6 سال از خدمات طرح رفع سوء تغذیه کمیته امداد شهرستان ورامین بهره مند می‌شوند که 89 درصد آنان غیر مددجو هستند، ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 202 میلیون ریال به منظور رفع سوءتغذیه 106 کودک کمتر از 6 سال خانواده‌های تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

    فتح آبادی تاکید کرد: شناسایی کودکان توسط خانه‌های بهداشت و با همکاری کمیته امداد در سطح شهرستان انجام می‌شود و با توجه به اینکه تعداد زیادی از این کودکان تحت حمایت امداد نیستند، اما سیاست‌های نهاد به سمتی پیش می‌رود که با غربالگری و معرفی کودکان به مراکز بهداشت و تأیید سوء تغذیه آنان، به منظور رفع این مشکل خدمات ویژه‌ای به افراد ارایه می‌شود که اولویت دریافت آن با مددجویان تحت حمایت است.

    سرپرست کمیته امداد شهرستان ورامین با اشاره به اینکه خانواده‌های دارای کودکان کمتر از 6 سال مبتلا به  سوء تغذیه با مراجعه به فروشگاه‌هایی که طرف قرارداد برای این طرح هستند نیز می‌توانند سبد غذایی خود را تهیه کنند، افزود: ماهیانه سبد کالایی به ارزش 750 هزار ریال به خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به  سوء تغذیه ارایه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی