عصر بازار

افزایش اجاره مسکن در شهرهای کوچک، ممنوع

عصر اعتبار- رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: قیمت اجاره بها در شهرهای کوچک با توجه به توازن عرضه و تقاضا ظرفیت افزایش قیمت را ندارد و اجاره بهای سال ۹۵ باید در شهرهای کوچک لحاظ شود.

افزایش اجاره مسکن در شهرهای کوچک، ممنوع
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم،، حسام عقبایی با اشاره به اینکه قیمت مسکن اصلی ترین شاخص تعیین قیمت اجاره بهاست ، گفت: قیمت اجاره بها وابسته به قیمت مسکن است .
    وی ادامه داد: از سال 92 به بعد شاهد افزایش قیمت مسکن در کشور نبودیم و قاعدتا اجاره بها هم نباید در کشور افزایش یابد اما هر سال شاهد رشد اجاره بها هستیم.
    عقبایی افزود: یکی از دلایل رشد غیر منطقی هزینه اجاره مسکن ؛ عدم توازن بین عرضه و تقاضا در برخی از محله هاست و در برخی از شهرستانها نیز تعداد واحدها برای اجاره با تعداد تقاضا هم خوانی ندارد.
    وی تاکید کرد : گاهی رقابت ناسالم بین مستاجران باعث افزایش قیمت اجاره بها می شود.
    رییس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: برای پیشگیری افراد سود جود و سوداگری ،به دولت توصیه می کنیم هرچه سریعتر سیاست های پولی و بانکی را اصلاح کند.
    وی ادامه داد: یکی از مشکلات قیمت اجاره بها این است که هیچ نهاد و دستگاهی ، متولی قیمت گذاری در بخش مسکن نیست و این امر باعث می شود که موجران قیمت اجاره را تعیین کنند.
    عقبایی ادامه داد: از دولت می خواهیم با توجه به اینکه روزهای پایانی طرح مسکن مهر را سپری می کنیم مسکن اجتماعی را در کشور اغاز کند تا این امر باعث ایجاد تعادل در بازار می شود.
    وی تصریح کرد : با ایجاد رقابت در حوزه تولید و با بالا رفتن عرضه می توان حباب قیمت مسکن را در حوزه اجاره نشینی کم کرد تا بازاری بدون تلاطم داشته باشیم.
    عقبایی با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد ماه معاملات روند صعودی گرفته است ، گفت : در این دوران بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت در حوزه خرید و فروش را ندارد.
    وی تاکید کرد : قیمت اجاره بها در شهرهای کوچک با توجه به توازن عرضه و تقاضا ظرفیت افزایش قیمت را ندارد و اجاره بهای سال 95 باید در شهرهای کوچک لحاظ شود.
    وی افزود:سهم مسکن در سبد خانوار در کشور با توجه به کاهش در آمدهای مردم و رشد قیمت مسکن ، از 28 به 35 درصد رسیده و مسکن سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد : ظرفیت افزایش پرداخت اجاره هم در بین مستاجرین وجود ندارد.
    وی با اعلام اینکه در کشور حدود 67 درصد مردم مالک و 33 درصد مستاجر هستند ، گفت : رتبه ایران از نظر تعداد مستاجران بسیار خوب است و در سایر کشورها60 درصد مستاجر هستند اما دغدغه های مستاجران ما را ندارند.
    وی با بیان اینکه تولید مسکن باید افزایش یابد تا مستاجرین احساس آرامش کنند ، گفت : حداکثر رشد اجاره بها در شهرهای بزرگ بین 7 تا 10 درصد نسبت به سال 95 است.
    عقبایی ادامه داد: به مشاوران املاک توصیه می کنم برای توجیه مالکین در جهت کاهش قیمت های اجاره تلاش کنند تا بازار آرامی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو