عصر بازار

مالیات علی‌الراس حذف شد

عصر اعتبار- رییس کل سازمان امور مالیاتی با اعلام صدور و ابلاغ ۱.۲ میلیون برگه مالیاتی بدون دخالت ماموران، گفت: دوره رسیدگی پرونده‌های مالیاتی از ۵۰۰ روز به ۲۰۰ روز کاهش یافت.

مالیات علی‌الراس حذف شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیدکامل تقوی نژاد با تاکید بر اینکه حمایت از تولید سرلوحه اقدامات سازمان مالیاتی است، در نشست شورای هم اندیشی دولت و بخش خصوصی استان زنجان گفت: حمایت از تولید سرلوحه اقدامات سازمان است و استفاده از تسهیلات و مشوق های قانونی در ایجاد رونق اقتصادی، مورد توجه جدی ما است.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مهمترین سیاست سازمان، تعامل با مودیان مالیاتی است، افزود: در حال حاضر، مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی در اولویت برنامه های نظام مالیاتی قرار دارد و رشد مالیات ها نیز از محل بسط منابع جدید، گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد.

    تقوی نژاد، با بیان اینکه دریافت مالیات باید عادلانه و منصفانه باشد، تصریح کرد: سازمان امورمالیاتی به هیچ عنوان بنا ندارد تا با بی عدالتی و فشار بر مودیان موجود یا افزایش نرخ مالیات ها، رشد درآمدهای مالیاتی را جبران کند.

    وی اظهارداشت: تعامل با مودیان و اعتماد به مردم در دستور کار ما است و توافق سال گذشته سازمان با اصناف کشور به خوبی نشان داد که هر جا به مردم اعتماد کرده ایم، پاسخ مناسبی گرفته ایم و مردم متقابلا به ما اعتماد کرده اند.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر مبنای توافق سال گذشته و براساس خوداظهاری مودیان مالیاتی، بدون دخالت مامورین مالیاتی تعداد بالغ بر یک میلیون و 200 هزار فقره برگ قطعی مالیات رسیدگی، صادر و ابلاغ شد.

    وی در ادامه به اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی کشور در مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، با بررسی اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی و همچنین بهره گیری از سامانه معاملات مودیان، اقدامات موثری در جهت شناسایی و تشکیل پرونده برای مودیان جدید مالیاتی صورت گرفته است.

    تقوی نژاد افزود: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال 95 و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود 300 هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ایجاد دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور خاطر نشان کرد: با رصد و بررسی تراکنش های سنگین و مشکوک بانکی، در سال گذشته حدود 3300 میلیارد تومان از محل کشف و شناسایی تراکنش های مشکوک بانکی مالیات وصول شده است.

    وی با بیان اینکه مودیان مالیاتی شریک ما در تامین درآمدهای مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: باید با مردم با انصاف و عدالت برخورد کنیم و تنها در این صورت است که مالیات با رضایت مردم و عادلانه اخذ خواهد شد.

    تقوی نژاد در ادامه به اقدامات متعدد سازمان امور مالیاتی کشور در راستای خدمت رسانی هرچه مطلوبتر به مودیان اشاره کرد و گفت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات های حل اختلاف مالیاتی از 500 روز (در سال 94) به حدود 200 روز (در سال 95) و همچنین تسریع در رسیدگی ها در شورای عالی مالیاتی با اولویت پرونده های بزرگ از جمله این اقدامات اثربخش است.

    وی همچنین استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده صادرکنندگان از محل منابع متمرکز به منظور تسریع در امر صادرات و استرداد صادرکنندگان و کمک به بهبود تراز تجاری کشور را از دیگر اقدامات مهم سازمان برای خدمت رسانی به مودیان مالیاتی قلمداد کرد و گفت: در سال 1395، بالغ بر 1300 میلیون تومان مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان مسترد شده است.

    رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشی از سخنان خود به تسهیلات و مشوق های قانونی در جهت حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: ماده 132 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم، مشوق های خوبی را برای فعالان بخش تولید و صادرات و همچنین اشتغال، سرمایه گذاری و گردشگری در نظر گرفته است.

    تقوی نژاد با اشاره به تفویض اختیار بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی به مدیران کل و روسای امور مالیاتی در سراسر کشور، خواستار استفاده موثر مسئولان مالیاتی استان از این تسهیلات شد و عنوان داشت: تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین تقسیط مالیات عملکرد سال 95 از جمله مواردی است که موجبات تکریم و رضایت مودیان را فراهم خواهد کرد.

    وی از حذف شیوه علی الرأس از نظام مالیاتی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه ماموران مالیاتی خبر داد و گفت: با اجرای نظام مالیات الکترونیک، مجموعه متعددی از خدمات الکترونیکی به مودیان ارایه و بسیاری از فرایندهای مالیاتی تسهیل خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو