عصر بازار

تعیین میزان فرانشیز قابل پرداخت توسط بیمه‌شوندگان در سال ۹۶

عصر اعتبار- میزان پرداختی بیماران در بخش بستری و بستری موقت در مراکز درمانی دولتی شهری و روستایی تعیین و اعلام شد.

تعیین میزان فرانشیز قابل پرداخت توسط بیمه‌شوندگان در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، میزان خودپرداخت (فرانشیز) پرداختی بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی، (فرانشیز) پرداختی بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر بیست هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی، (فرانشیز) پرداختی بیماران سرپایی برای خدمات پاراکلینیک تعیین شد.

    به استناد ماده (9) قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور- مصوب 1373- مقرر شده است:

    ماده 9 - حق بیمه سرانه خدمات درمانی برای گروه‌های تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و میزان فرانشیز قابل پرداخت توسط بیمه شوندگان با در نظر داشتن سطح درآمد گروه‌های بیمه شونده و وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأیید شورای عالی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

    تبصره - مابه التفاوت سهم درمان مشمولین قانون تأمین اجتماعی تا حق سرانه موضوع این ماده همه ساله در بودجه کل کشور منظور و به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

    بر این اساس هیئت وزیران در جلسه 1396.3.28 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (الف) ماده (9) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال 1396 را تصویب کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی