عصر بازار

چالش پاکستان و چین در ساخت کریدور اقتصادی

عصر اعتبار- وزیر برنامه‌ریزی پاکستان گفت این کشور برای به گردش درآوردن برنامه بلندپروازانه ساخت یک کریدور اقتصادی با چین ، علی‌رغم منافع اقتصادی‌ که این طرح برای کشورش دارد، با چالش‌هایی روبه‌روست.

چالش پاکستان و چین در ساخت کریدور اقتصادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، احزن اقبال، وزیر برنامه‌ریزی پاکستان، روز چهارشنبه گفت که این کشور برای به گردش درآوردن برنامه بلندپروازانه ساخت یک کوریدور اقتصادی با چین، علی‌رغم منافع اقتصادی‌ای که این طرح برای کشورش دارد، با چالش‌هایی روبه‌روست.

    چین وعده داده است مبلغ 57 میلیارد دلار در پروژه‌های سر راه کریدور اقتصادی چین و پاکستان، که بخشی از برنامه بلندپروازانه «یک کمربند تجاری، یک مسیر» است و چین را به خاورمیانه و اروپا متصل می‌کند، سرمایه‌گذاری کند.

    رئیس‌جمهور چین، جی جینپینگ، پروژه «یک کمربند تجاری، یک مسیر» را در سال 2013 پیشنهاد داد، اما هنوز مشخصات آن اعلام نشده است.

    اقبال، که در اسلام آباد این پروژه را هدایت می‌کند به مجمع اقتصادی جهانی در شهر شمال شرقی دالیان گفت: هنوز در این باره چالش‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

    وی گفت: در واقع شکاف‌های زیادی وجود دارد که ما باید به درستی به آنها پاسخ دهیم. اولین و مهم‌ترین شکاف هماهنگی است.

    اقبال گفت که او در طی دو سال گذشته چندین جلسه با وزرای خود برگذار کرده است تا از تشریفات دست و پاگیر و زائد عبور کنند و سیاست‌گذاری‌هایی برای هماهنگی در میان وزارتخانه‌های دولتی تبیین کرده است.

    او گفت: در مناطق مختلف هم چالش هایی وجود دارد؛ استان‌ها برای به دست آوردن فرصت‌های بیشتر در این پروژه با هم رقابت می کنند.

    او بدون هیچ توضیح اضافه ای گفت: دولت مکانیزمی برای هماهنگی شرکای داخلی و خارجی این پروژه به‌وجود آورده است.

    پاکستان و چین در نظر دارند شبکه‌ای از خط آهن، جاده و زیر ساخت‌های انرژی را به عنوان بخشی از پروژه «یک کمربند تجاری، یک مسیر» ایجاد کنند.

    پاکستان یکی از مشتاق‌ترین طرفداران این پروژه بوده است که بخشی از علت آن می‌تواند این باشد که در این پروژه قرار است تعدادی نیروگاه هم ساخته شود که در این صورت کمبودهای انرژی این کشور که یک دهه از آن رنج می‌برد و گاها موجب خاموشی شهرهایش می‌شود تا حدودی جبران خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو