عصر بازار

هفت نکته مهم در سرمایه گذاری

عصر اعتبار- موسس موفق شرکت مدیریت سرمایه گذاری Vanguard Group آمریکا از رازهای سرمایه گذاری موفق پردا برداشت.

هفت نکته مهم در سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، جک باگل، موسس شرکت Vanguard Group هفت راز موفقیت در سرمایه گذاری را فاش کرد.

    این نکات مهم در سرمایه گذاری در گزارش جان باگل به موسسه مالی CFA آمده است. موضوع گزارش باگل ایجاد توازن میان ارزش های تجاری و حرفه ایست.

    در این گزارش باگل می گوید: بزرگترین خطری که سرمایه گذاران را تهدید می کند نوسانات کوتاه مدت بازار نیست، بلکه خطر بالا نبردن بازگشت سرمایه تجمیعی است.

    وی همچنین آورده است: سرمایه گذاری یک عادت است که هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. هر چه زودتر اقدام به سرمایه گذاری کنید می توانید از بازگشت سرمایه به صورت ترکیبی بهره ببرید.

    این سرمایه گذار موفق تاکید می کند که احساس دشمن سرمایه گذاری است و می گوید: احساسات را از دخالت در برنامه های سرمایه گذاری خود حذف کنید.

    باگل ادامه می دهد: درآمد خالص به زبان ساده به معنی درآمد ناخالص سرمایه گذاری ها منهای تمامی هزینه هایی است که داشته اید. بنابراین باید هزینه های سرمایه گذاری خود را تا جای ممکن کاهش دهید.

    وی اظهار کرد: اصول سرمایه گذاری ساده است؛ اختصاص عقلانی سرمایه میان بورس، اوراق بهادار، و ذخایر مالی، انتخاب از میان اوراق قرضه با کیفیت ولی متوسط، و ایجاد با دقت توازن میان مخاطرات، درآمد، و هزینه ها.

    موسس شرکت Vanguard Group بیان می کند که هیچوقت نباید بازگشت به میانه درآمدی را فراموش کرد. عملکرد بسیار خوب صندوق های مالی ممکن است تضعیف شود و به حد نصاب متوسط و پائین بازارهای بورس برسد و حتی از آن هم پائین تر رود. پس در این مود باید دقت کرد.

    در پایان وی تذکر می دهد که بدون توجه به اتفاقات بازار به برنامه سرمایه گذاری خود پایبند باشید.تغییر برنامه سرمایه گذاری در زمان نامناسب می تواند بزرگترین مشکلات را برای سرمایه گذاران رقم بزند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی