عصر بازار

اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احیا کارخانه ها و صنایع نیمه فعال در کشور

عصر اعتبار- معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تصویب دولت امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات به واحدهای نیمه فعال و غیر فعال در سطح کشور اختصاص یافت.

اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای احیا کارخانه ها و صنایع نیمه فعال در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محسن صالحی نیا در بازدید از طرح‌های شهرک صنعتی سبزوار اظهار کرد: از این مقدار 100 هزار میلیارد ریال برای تامین پنج هزار دستگاه در جهت نوسازی تجهیزات صنعتی کارخانه های کشور اختصاص یافت.

    وی افزود: همچنین 100 هزار میلیارد ریال از این میزان تکمیل 6 هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و 100 هزار میلیارد ریال در جهت پرداخت تسهیلات ارزش افزوده تخصیص یافت.

    معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک سامانه جامعی برای ثبت نام متقاضیان دریافت این تسهیلات طراحی و راه اندازی شده است.

    وی اظهار کرد: در سال گذشته 170 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات رفع موانع تولید به 25 هزار واحد تولیدی در کشور پرداخت شد که از این میزان 130 هزار میلیارد ریال به 15 هزار واحد صنعتی پرداخت شد.

    نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: زمینه برای حضور سرمایه گذاران مختلف در این شهرستان فراهم شده است.

    رمضانعلی سبحانی فر اظهار کرد: هم اکنون 10 طرح صنعتی بزرگ نیمه تمام صنعتی دراین منطقه در حال ساخت است که با تکمیل آنها زمینه برای اشتغال یک هزار نفر در شهرستان فراهم می شود.

    وی افزود: مجوزهای زیادی برای ایجاد صنایع در شهرستان از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده  که  سرمایه گذاران می توانند در هر زمینه که علاقه مند باشند در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: روزانه 6 هزار قطعه انواع شیشه بالابر خودور سواری و کابل مورد نیاز در شرکت کابل خودرو سبزوار تولید می شود.

    علی امید بخش اظهار کرد: این شرکت با نقدینگی 45 هزار میلیارد ریال و اشتغال 450 نفردر زمینه تولید شیشه بالابر، برف پاک، شیشه بالابر های خودرو های پژو 208 فعالیت می کند.

    وی با اشاره به کارخانه بتن های سبک افزود: این شرکت با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی بخش خصوصی در حال ساخت است که درنیمه نخست امسال به بهره برداری می رسد.

    امید بخش گفت: امسال با همکاری بانک صنعت و معدن 35 میلیارد ریال در قالب تسهیلات برای تکمیل طرح به سرمایه گذار پرداخت می شود که زمینه لازم برای اتمام طرح را فراهم می کند.

    وی با بیان اینکه این کارخانه در زمینه تولید بتن های سبک و ملات خشک فعال است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه برای اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو