عصر بازار

صندوق بین المللی پول پیش بینی ترامپ از رشد اقتصاد آمریکا را رد کرد

عصر اعتبار- صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی را از ۲.۳ درصد قبلی به ۲.۱ درصد کاهش داد و اعلام کرد هدف دولت ترامپ برای رشد ۳ درصدی یک فرض بسیار خوش بینانه است.

صندوق بین المللی پول پیش بینی ترامپ از رشد اقتصاد آمریکا را رد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی را از 2.3 درصد قبلی به 2.1 درصد کاهش داد. این بانک در گزارش خود خاطر نشان کرده که سیاست های به شدت نامشخص دولت آمریکا در زمینه اصلاحات مالیاتی و برنامه ای که به شهروندان طبقه متوسط آمریکا لطمه می زند و همچنین چالش های بلندمدتی نظیر بالا رفتن سن نیروی کار آمریکا از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در پایین آمدن چشم انداز رشد اقتصادی آمریکا هستند.

    مقامات صندوق بین المللی پول هرچند از بسیاری از اصول کلی مطرح شده توسط ترامپ نظیر کاهش مالیات ها، بازسازی جاده ها و پل ها و کاهش هزینه های دولت استقبال کرده اند اما در چشم انداز خود با عنوان مشورتی به دولت آمریکا منتشر شده تاکید کرده اند که «مشخص شده که هنوز در خصوص بسیاری از جزئیات این طرح های کلان تصمیم گیری نشده است.»

    سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در واکنش به این گزارش گفت: «ما از حمایت صندوق بین المللی پول از اهداف سیاسی کلان دولت قدردانی می کنیم.» دولت قصد دارد سیاست هایی را برای ارتقاء رشد اقتصادی آمریکا و کل جهان اتخاذ کند.

    صندوق بین المللی پول در گزارش ماه ژانویه خود، با این فرض که ترامپ و کنگره دارای اکثریت جمهوری خواه اصلاحات مالیاتی و دیگر اصلاحات اقتصادی را در دستور کار قرار خواهند داد، پیش بینی اش از رشد اقتصادی آمریکا را افزایش داده بود. اما اکنون در مورد این افزایش دچار تردید شده است.

    ترامپ وعده داده که در 4 سال نخست ریاست جمهوری اش، رشد سالانه 3 درصدی را برای اقتصاد آمریکا محقق کند. اما صندوق بین المللی پول با اشاره به ارزیابی خود از بودجه دولت ترامپ گفته، هدف رشد 3 درصدی «یک فرض بسیار خوش بینانه است.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی