عصر بازار

بیگ بنگ اصلاح مالیاتی هند انجام می شود

عصر اعتبار- اقتصاد ۲ تریلیون دلاری هند بزرگترین اصلاحات مالیاتی خود را اجرا می کند، درست بعد سال ۱۹۴۷ که این کشور به استقلال رسید.

بیگ بنگ اصلاح مالیاتی هند انجام می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اتاق بازگانی ,صنایع و معادن و کشاورزی تهران, نارندا مودی، نخست وزیر هند در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک سیستم جدید مالیاتی است، تعمیرات 10 ساله در ساخت، این کشور 1.3 میلیارد نفری را به یک بازار برای کالا و خدمات برای اولین بار تبدیل خواهد کرد.

    مالیات جدید کالا و خدمات جایگزین بیش از یک دوجین تعرفه مرکزی و دولتی، وظایف و هزینه های پرداخت–که اغلب با نرخ های مختلف در سراسر هند وجود دارند- و تقریبا هرآن چیزی که در این کشور فروخته می شود، خواهد شد.

    از روز شنبه، تمام کالاها و خدمات در یکی از 5 مقررات مالیاتی مختلف قرار خواهند گرفت: از صفر درصد برای اکثر محصولات کشاورزی و موادغذایی تا 28 درصد برای مواردی مانند جواهرات و لوازم الکترونیکی بزرگ.

    هر محصول در حال حاضر با یک نرخ مالیاتی در سراسر کشور جذب خواهد شد. این ماجرا همیشه با تاخیر های طولانی مواجه می شد، آن هم توسط رانندگان کامیون در مرزهای دولتی، جایی که آنها مجبور بودند چندین فرم را تکمیل و پرداخت های رسمی را انجام دهند.

    شیلان شاه، اقتصاددان ارشد هندی در شرکت تحقیقاتی کپیتال اکونومیست می گوید: ما باید به این موضوع به عنوان یک واقعیت مثبت نگاه کنیم. این اصلاحات باعث رونق تجارت در میان کشورهای مختلف و افزایش تقاضای داخلی خواهد کرد.

    صندوق بین المللی پول هم پیش بینی کرده است که مالیات کالا و خدمات در نهایت منجر به رشد تولید ناخالص داخلی هند به بالای 8 درصد می شود. این رشد به 6.1 درصد در سه ماه آخر سال گذشته کاهش پیدا کرده بود، آن هم به دلیل ممنوعیت نقدی عظیم کشور که سال گذشته اجرا شد.

    گروه اقتصادی آکسفورد هم براورد کرده اند که این اصلاحات طی 15 سال آینده می تواند به رشد سالانه هند، 0.6 درصد بیفزاید.

    پریانکا کیشور، اقتصاددان ارشد آکسفورد اکونومیست می گوید: یک راه طولانی برای احیای اعتماد سرمایه گذاران به مجموعه اصلاحات بیگ بنگی مودی وجود دارد.

    طی بازدید مودی از امریکا طی هفته گذشته، مودی در وال استریت ژورنال نوشت که اتحاد قاره ای بازار هند را برای کسب و کارهای خارجی و سرمایه گذاری بسیار ساده تر خواهد کرد.

    *جاده پردست انداز پیش رو

    شکی درباره مزایای بلندمدت اصلاحات مالیاتی وجود ندارد. با این حال، شروع آن می تواند هرج و مرج ایجاد کند. چندین حزب مخالف جلسه پارلمانی برای راه اندازی مالیات را تحریم خواهند کرد. آنها می گویند: دولت زمان کافی برای آماده شده در مقابل این تغییرات را نداده است.

    این هفته تظاهرات تجار در سراسر ایالت ها و صنایع دیده شد که از نرخ مالیاتی های اعمال شده برکالاهای خود ناراضی بودند. آنها همچنین از نبود زمان کافی برای اجرای سیستم جدید شکایت می کردند.

    شایلش کومار، تحلیلگر گروه اوراسیای جنوب آسیا و ساشا ریزر کوسیتسکی در یک یادداشت پژوهشی نوشته اند که «به احتمال زیاد بخش های بزرگی از هند هنوز آماده این اصلاحات نخواهند بود.»

    پروناب سن، اقتصاددان ارشد هند و رییس فعلی مرکز بین المللی رشد این کشور به سی ان ان مانی گفت:  هر دو طرف دولت و مالیات دهندگان در یک منحنی یادگیری قرار دارند.

    چند روز قبل از معرفی این مالیات کالا و خدمات هرج و مرج دیگری هم دیده شد. هندی ها با عجله به فروشگاه های سراسر کشور هجوم بردند، چرا که پیش بینی رشد قیمت ها وجود دارد.

    راکش آرورا، صاحب یک فروشگاه الکتریکی در دهلی نو، پایتخت هند می گوید: کسب و کار در هفته های اخیر رونق گرفته است. به گفته او، مردم می ترسند که مجبور به پرداخت هزاران روپیه بیشتر برای تولیدات محصولات الکتریکی باشند.

    ساکن محله رکسش چاولا، می گوید که قبل از اینکه سیستم مالیاتی جدید اجرا شود، خریدهایش را سریعتر انجام می دهد.

    با وجود عدم اطمینان، کارشنان معتقدند که حالا زمان خوبی برای حرکت رو به جلو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو