عصر بازار

استارت آپ ها چگونه کیف پول های چرمی را مجازی کردند؟

عصر اعتبار- ۷۱ میلیون ایرانی از تلفن همراه استفاده می‌کنند. ۲۷.۵ میلیون گوشی تلفن هوشمند در کشور فعال است و ۹ میلیون نفر نیز از اینترنت موبایل بهره می برند؛ این اعداد و آمار نشان دهنده بستری بزرگ برای حضور استارت آپ ها در حوزه تلفن های همراه است

استارت آپ ها چگونه کیف پول های چرمی را مجازی کردند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از اتاق بازرگانی , صنایع , معادن و کشاورزی تهران, « # یک عدد *» کدهای این چنینی حتما بسیار به گوشتان خورده است؛ کدهایی که از طریق تلفن همراهتان و با گرفتن ترکیب یک ستاره، یک عدد، مربع و در نهایت تایید آن خدمات مجازی و بانکی به شما ارائه می دهند؛ کدهایی که در واقع کیف پول همراه مجازی شده اند و استارت آپ هایی هستند که هر روز جای خود را بیشتر از گذشته در بین کاربران تلفن همراه باز می کنند. فقط کافی است به بستر جمعیتی که از تلفن همراه در کشور استفاده می کنند توجه داشته باشیم تا بهتر متوجه شویم که چرا این کیف های مجازی هر روز با استفبال بیشتر مواجه می شوند.

    براساس آماری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمود واعظی اعلام کرده است:« 71 میلیون ایرانی از تلفن همراه استفاده می‌کنند. 27.5 میلیون گوشی تلفن هوشمند در کشور فعال است و 9 میلیون نفر نیز از اینترنت موبایل بهره می برند.» این عددها و رقم ها به خوبی نشان می دهد که از بین جمعیت 80 میلیون نفری ایران بیش از 85 درصد افراد تلفن همراه دارند و این پتانسیل بسیار قوی است برای اینکه شرکت های استارت آپی از آن بهره ببرند و ایده کیف مجازی بتواند خیلی سریع گسترش یابد تاجایی که در حال حاضر شرکت های مهم فعال در این حوزه بتوانند جزو موفق ترین و پول سازترین استارت آپ های ایران باشند؛ اگرچه که هیچگاه از گردش مالی آن ها عددی منتشر نشده است.

    کیف پول های مجازی چطوری کار می کنند؟

    با توجه به تغییر روز افزون و چشمگیر تکنولوژی و تغییر الگوی انجام عملیات مالی در سطح بین‌ المللی، استفاده از فناوری ‌های نوین تلفن همراه به عنوان وسیله ‌ای فراگیر و مطمئن در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در ایران، امکان ارائه خدمات مالی بر این بستر بیش از پیش خود را نشان داده است و دسترسی مردم به انجام خدمات مالی مجازی را در گروه های مختلف تسهیل کرده است.

    در این بین کیف پول های مجازی ارایه دهنده «درگاه پرداخت واسط» هستند یعنی امکان پرداخت در بستر اینترنت و موبایل را برای شما فراهم می کنند و این فرصت را به شما می دهند که کارهای بانکی خود مانند واریز و انتقال وجه را انجام دهید و در کنار آن بتوانید قبوض را پرداخت کنید و خریدها و پرداخت های روزانه (مانند خرید شارژ تلفن همراه ) را به سادگی پشت سر بگذارید، بدون اینکه بخواهید از محیط کار، خانه و ... بخواهید خارج شوید. این استارت آپ ها در اصل امکان مدیریت مالی و درآمدی را به صورت مجازی و از طریق چند کد برای شما به وجود می آورند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیگر کیف پول های مجازی زمان است یعنی وقت و ساعت در این سیستم از بین رفته است و شما در هر ساعت از شبانه روز می توانید از امکانات این سیستم استفاده کنید مثلا پول واریز کنید یا خرید انجام دهید.

    جیرینگ و زرین پال

    دو شرکت بزرگ و فعال در زمینه کیف پول مجازی در ایران دو استارت آپ « جیرینگ» و «زرین پال» هستند. «جیرینگ» زیر شاخه ای از اپراتور همراه اول است و با قدرت زیاد پا به این رقابت گذاشته و زرین پال هم با استفاده از تیمی تخصصی و خلاق در تلاش است تا سهم  قابل توجهی از بازار را به دست آورد.  این دو شرکت سامانه ‌هایی نوین برای مدیریت امور مالی هستند که از آن می‌توان برای انتقال پول، خرید شارژ سیم‌ کارت اعتباری، پرداخت قبوض، خرید و سایر خدمات پرداخت روزمره استفاده کرد. از طریق این سامانه ها می توان تراکنش های مالی را در هر زمان و هر مکان به وسیله گوشی تلفن همراه، با اطمینان کامل و سرعت بالا انجام داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی