عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسکن اجتماعی در حال اجراست

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: مسکن اجتماعی از ابتدای سال جاری با هدف تامین سالیانه ۱۰۰ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد کلید خورده است.

مسکن اجتماعی در حال اجراست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حامد مظاهریان اظهار کرد: بر اساس مصوبه اسفند ماه 1395 برنامه های اجرایی مقاطع استانی مسکن اجتماعی انجام شده و این طرح عملا وارد فاز اجرایی شده است.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن مسوول اجرای طرح مسکن اجتماعی است گفت: در این برنامه پیش بینی شده که سالیانه 100 هزار واحد تحت پوشش قرار بگیرد.

    به گفته مظاهریان، مسکن اجتماعی هم اکنون در فرآیند مناسبی قرار دارد و در سال اول به اهداف تعیین شده خواهد رسید.

    به گزارش ایسنا، هیات وزیران در تاریخ 1395/12/02 با هدف حمایت دولت از تامین مسکن گروه‌های کم درآمد و در راستای اجرای سیاستهای دولت یازدهم در بخش مسکن طی سالهای 1400-1396 برنامه ای در دو قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی را مصوب کرد.

    در این طرح برنامه ریزی برای حمایت از 100 هزار خانوار در هر سال طی سالهای 1400-1396 صورت گرفته است که در این برنامه کمکهایی در قالب تسهیلات ساخت و خرید مسکن ملکی، پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن استیجاری، ساخت مسکن استیجاری، پرداخت کمک اجاره و وام قرض الحسنه ودیعه مسکن پیش بینی شده است. این برنامه به منظور کمک به ساخت مسکن استیجاری و تقویت بازار اجاره و همچنین خرید مسکن ملکی، تسهیلاتی به شرح ذیل را در نظر گرفته است:"

    تامین تسهیلات در سقف مبلغ اعلامی در تصویب نامه شماره 90453/ت 51166 هـ مورخ 1393/8/8 جهت کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی از سوی بانک مرکزی.

    پرداخت کمک بلاعوض به متقاضیان گروه‌های کم درآمد موضوع این تصویب نامه برای خرید واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی.

    پرداخت تسهیلات تا دو برابر سقف تسهیلات موضوع این تصویب نامه، به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای زمین که تمایل به احداث واحدهای مسکونی ملکی ـ استیجاری به نسبت 60 به 50 درصد و در قالب توافق با بنیاد داشته باشند.

    تامین زمین در محدوده شهرها (دارای تاسیسات زیربنایی آب، برق و گاز) و یا شهرهای جدید از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ساخت واحد استیجاری از طریق واگذاری به سازندگان به منظور ساخت مسکن ملکی ـ استیجاری.

    پرداخت کمک هزینه اجاره به خانوارهای کم درآمد موضوع این تصویب نامه.

    پرداخت وام قرض الحسنه ودیعه مسکن برای حمایت از خانوارهایی که توان بازپرداخت اقساط را دارند به ازای هر واحد 75 میلیون ریال با بازپرداخت 60 ماهه".

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد متولی اجرای مصوبه مذکور، ضمن انجام هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت تبادل موافقت نامه، با تدوین جدول توزیع استانی مسکن اجتماعی در سال 1396 فرآیند اجرای طرح را آغاز کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی