عصر بازار

ثبت ۲۸ میلیون شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت

عصر اعتبار- با توجه به گذشت دو ماه از زمان بازگشایی سامانه سهام عدالت برای دریافت شماره شبا، حدود ۲۸ میلیون شماره در این سامانه ثبت شده است که مشمولین در صورت بسته و یا مسدود شدن حساب تایید شده خود می‌توانند در زمان مقرری که از سوی سازمان خصوصی‌سازی اعلام خواهد شد اقدام به اصلاح نمایند.

ثبت ۲۸ میلیون شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از میزان، مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir وارد کنند و سهامدار بودن، به خودی خود موجب دریافت سود این سهام نخواهد شد.

    به همین دلیل برای برخورداری از سود سهام عدالت، کلیه مشمولانی که نامشان در سامانه سهام عدالت جزو سهامداران است باید یک شماره شبا بانکی به نام خود در سامانه وارد کنند و در صورت عدم درج شماره شبا در سامانه، حتی اگر سهامدار سهام عدالت هم باشند، سودی به حساب آنها واریز نخواهد شد.

    بر این اساس در مورد شماره های شبا بانکی مشمولان که به تایید سامانه سهام عدالت رسیده است باید گفت در حال حاضر امکان تغییر شماره شبای ثبت شده وجود ندارد و سهامداران نباید اقدامی در این زمینه انجام دهند.

    با وجود این در ماههای آینده و پیش از موعدی که سازمان خصوصی‌سازی قصد آغاز عملیات توزیع سود سهام عدالت را داشته باشد، این سازمان با اطلاع رسانی مناسب به کلیه مشمولان اعلام خواهد کرد که چگونه می توانند شماره شبا بانکی تایید شده قبلی خود را که بنا به دلایل مختلف نظیر بسته بودن یا تغییر حساب بانک‌شان قصد تغییر آن را دارند، اصلاح نموده و شماره شبا بانکی جدید را در سامانه ثبت کنند.

    مشمولان سهام عدالت که پس از ثبت و تایید نهایی شماره شبای بانکی در سامانه این سهام با مشکلاتی چون بسته شدن یا تغییر یافتن حساب بانکی و غیرمعتبر شدن شماره شبا قبلی‌ مواجه شده‌اند، در آینده امکان ویرایش شماره‌ شبای بانکی تایید شده برایشان فراهم می‌شود.

    به علاوه سازمان خصوصی سازی خبر از تصویب افزون بر 500 میلیارد تومان سود برای دوره مالی سال 95 (ویژه مشمولان سهام عدالت) داد، که به محض دریافت سود سهام عدالت از شرکتهای سرمایه پذیر، این سود را در بین مشمولان تقسیم خواهد کرد.

    بطور طبیعی مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه پذیر تا پایان تیرماه هر سال برگزار و سودهای آنها شناسایی و تقسیم می شود به علاوه این شرکتها هشت ماه مهلت دارند تا این سود را طبق قانون در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهند.

    آمارهای جدید از سامانه سهام عدالت حاکیست که در مدت دو ماه گذشته که از فعالیت این سامانه و دریافت شماره شبای بانکی از مشمولان سهام عدالت می‌گذرد تا کنون تعداد 28 میلیون شبای بانکی توسط مشمولان در سامانه سهام عدالت به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو