عصر بازار

بیمه بیکاری "کارورزان" قطع نمی‌شود

عصر اعتبار- کارشناس تأمین اجتماعی درباره قطع‌شدن بیمه بیکاری بعد از ثبت‌نام در طرح کارورزی گفت: با ثبت‌نام در سامانه طرح کارورزی، مقرری بیمه بیکاری قطع نمی‌شود، ولی در صورت اشتغال از طریق طرح، پرداخت مقرری بیمه بیکاری منتفی است.

بیمه بیکاری "کارورزان" قطع نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تسنیم، پس از ابلاغ بسته اشتغال فراگیر از سوی دولت، طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج)  هم در دستور کار قرار گرفت.

    طرح‌های کارانه اشتغال جوانان (کاج) برای افزایش مهارت و اشتغال‌پذیری جوانان (شغل‌اولی‌ها)، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار جهت رفع مشکل جوانان جویای کار برای گروه سنی 15 تا 23 ساله در قالب اجرای دوره مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، و برای دانش‌آموختگان دانشگاهی در گروه سنی 23 تا 35 سال در قالب اجرای طرح کارورزی در سال 1396 همراه با برخی مشوق­های کارفرمایی متناسب با قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کل کشور در سال­ جاری، طراحی شده است.

    در ذیل اجرای این طرح کارورزان 4 تا 6ماه تحت آموزش قرار می‌گیرند. ماهانه تا سقف 3100 هزار ریال از سوی دولت برای هر کارورز بر اساس دستورالعمل اجرایی حقوق پرداخت می‌شود. همچنین مسئولیت بیمه مدنی کارورزان با دولت است.

    اکنون یکی از سؤالات جدی کارورزان این است که؛ آیا با ثبت‌نام در طرح کارورزی بیمه بیکاری قطع می‌شود؟ بر اساس اخبار دریافتی تا کنون بیش از 270 هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

    محمد حسین قشقایی، کارشناس تأمین اجتماعی در پاسخ به این سؤال می‌گوید: با ثبت نام در سامانه طرح کارورزی، مقرری بیمه بیکاری قطع نمی‌شود، ولی در صورت اشتغال از طریق آن، با توجه به این‌که در این طرح حق بیمه افراد نیز پرداخت می‌شود، پرداخت مقرری بیمه بیکاری منتفی است.

    وی ادامه می‌دهد: طرح کارورزی موضوع جدیدی است و هنوز ابعاد آن از جهات مختلف مشخص نیست.

    با وجود این، از آنجا که طبق مقررات بیمه بیکاری اگر شخص مقرری‌بگیر با اشتغال مجدد، کمتر از حداقل‌های حقوق کار درآمد داشته باشد، سازمان موظف است مابه‌التفاوت آن را پرداخت کند، بنابراین چون این افراد یک‌سوم حقوق کار دریافت می‌کنند، باید مابه‌التفاوت آن از طرف سازمان پرداخت و خلأ حقوقی مربوطه پر شود، البته این موضوع به بررسی بیشتر نیاز دارد و لازم است دستور العمل مشخصی در مورد آن صادر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو