عصر بازار

پیش‌لرزه‌های برگزیت؛

قدرت خرید خانوارهای بریتانیایی به کمترین سطح ۴۰ سال اخیر رسید

عصر اعتبار- اداره آمار ملی بریتانیا اعلام کرد، قدرت خرید خانوارهای بریتانیایی در سه ماه نخست سال جاری میلادی به کمترین میزان از دهه ۱۹۷۰ میلادی به بعد رسید.

قدرت خرید خانوارهای بریتانیایی به کمترین سطح ۴۰ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار ملی بریتانیا، قدرت خرید مصرف کنندگان بریتانیایی به کمترین سطح از دهه 1970 میلادی به بعد رسیده است؛ این در حالی است که اخیرا منطقه بریتانیا شاهد ضرب آهنگ رشد اقتصادی اندکی بوده است.

    آمار منتشر شده حاکی از آن است که مصرف کنندگان بریتانیایی در حال مواجه شدن با رشد تورم هستند که تبعات سقوط پوند در پی رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است؛علاوه بر این میزان رشد دستمزدها نیز کم شده است.

    اداره آمار ملی بریتانیا اعلام کرد، درآمد خالص خانوارهای بریتانیایی 9 ماه متوالی است که با روند منفی روبرو می شود و  میزان پس انداز آنها به کمترین رقم در تاریخ بریتانیا رسیده و رقم 1.7 درصد را به خود اختصاص داده است؛ ضمن اینکه قدرت خرید آنها را هم به شدت از دهه 1970 میلادی به بعد تنزل داده است.

    اداره آمار ملی بریتانیا رشد اقتصادی این منطقه را در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با سه ماه قبل از آن فقط 2 دهم درصد گزارش کرده و بانک انگلیس هم رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا را در سه ماه دوم سال 2017 میلادی 4 دهم درصد برآورد کرده و مسئولین این بانک گفته اند، در صورتی که صادرات و سرمایه گذاری در ماه های آینده افزایش پیدا کند، اقدام به بالا بردن نرخ بهره بانکی خواهند کرد.

    البته بانک انگلیس در حال رصد کردن شرایط اقتصادی بریتانیا است تا برای اولین بار در 10 سال گذشته، نرخ بهره بانکی را افزایش دهد. 

    بر پایه این گزارش، بخش خدمات بریتانیا در ماه آوریل فقط از رشد 2 دهم درصدی برخوردار بود که کمتر از ماه قبل از آن یعنی مارس است و کسری حساب جاری خانوارهای بریتانیایی در سه ماه نخست سال جاری میلادی به 21 میلیارد و 930 میلیون دلار افزایش یافته که معادل 3.4 درصد از تولید ناخالص داخلی آنها محسوب می شود؛ کسری حساب جاری خانوارهای بریتانیایی در سه ماه پایانی سال 2016 میلادی 2.4 درصد گزارش شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو