عصر بازار

ثبات مالی؛ بستر رشد اقتصادی پایدار

ضرورت ورود دانش فنی IFRS به کشور

عصر اعتبار- دبیرکل و رئیس هیات مدیره جامعه حسابداران رسمی ایران با بیان اینکه زیرساخت‌های IFRS در کشور فراهم نیست، گفت: باید دانش فنی این استانداردها به کشور وارد شود.

ضرورت ورود دانش فنی IFRS به کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» , سید محمد علوی امروز در میزگرد سیاستی: ارتقای نظام نظارت بر بانک‌ها و اجرای کامل استاندارد بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی گفت: بحث IFRS همگرایی با نظام جهانی ایجاد می کند از این رو نمی توانیم به علت اینکه زیرساخت های لازم را نداریم به این سمت حرکت نکنیم.

    دبیرکل و رئیس هیات مدیره جامعه حسابداران رسمی ایران ادامه داد: برای داشتن مبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف باید به نظام جهانی بپیوندیم از این رو زبان حسابداری می تواند ما را به این نظام متصل کند.

    علوی با بیان اینکه تفاوت هایی در بانکداری با کشورهای دیگر داریم، افزود: استانداردهای حسابداری قاعده محور بوده و بر قواعد مشخص تاکید دارد ولی IFRS این گونه نیست.

    دبیرکل و رئیس هیات مدیره جامعه حسابرداران رسمی ایران با تاکید بر اینکه IFRS بخشی از اقتصاد ملی ما را نشان می دهد، گفت: به همین دلیل همه باید برای اجرایی شدن این مهم ورود کنند تا بتوانیم IFRS  را پیاده سازی کنیم.

    وی با بیان اینکه دوره 3 تا 5 سال برای پیوستن به IFRS پیش بینی شده است، افزود: نظام بانکی ما تفاوت عمده ای با بقیه دارد. از لحاظ ساختاری و قواعد نمونه مشابهی ندارد از این رو منحصر به فرد است.

    علوی ادامه داد: این قوانین به صورت موازی بوده یعنی نگرانی برای سال اول نخواهیم داشت و بر اساس دفاتر، صورت های مالی را خواهیم داشت.

    دبیرکل و رئیس هیات مدیره جامعه حسابداران رسمی ایران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم IFRS را به بهترین نحو پیاده سازی کنیم ولی لازمه این کار داشتن دانش فنی است. از این رو باید بانک مرکزی تجربه دهه 40 و 50 در خصوص بورسیه کردن برخی از حسابداران را درباره متخصصان حوزه IFRS عملیاتی کند.

    علوی در پایان یادآور شد: موسسه آموزش بانکداری ایران در دوره هایی به آموزش این اصول مهم پرداخته است.

    در ادامه این میزگرد سعید زاغری مدیرمالی بانک پارسیان گفت: در شبکه بانکی اتفاق نظر وجود دارد که آمادگی بانکها برای اجرای IFRS وجود ندارد اما باید شرایط لازم برای پیاده سازی این استانداردها فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو