عصر بازار

ژاپن و اتحادیه اروپا در آستانه امضای توافقنامه تجارت آزاد

عصر اعتبار- ژاپن و اتحادیه اروپا در آستانه امضای توافقنامه گسترده تجارت آزادی قرار دارند که می‌تواند به مقابله با سیاست‌های حمایت گرایانه دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا، کمک کند.

ژاپن و اتحادیه اروپا در آستانه امضای توافقنامه تجارت آزاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سیسیلیا مالمستروم کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا در این باره گفت: دو طرف در مورد کاهش تعرفه های کمرگی خودرو و کالاهای کشاورزی به توافق رسیده اند و کاملا اطمینان داریم که روز 6 ژوییه در نشستی که با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن داریم، توافقنامه گسترده ای امضا خواهد شد.

    بنابراین گزارش، چنین توافقی می تواند یک پیروزی سیاسی مهم برای ژاپن و اروپا باشد و تردیدهایی را در مورد تأثیر دولت آمریکا بر اقتصاد دنیا به وجود بیاورد.

    مالمستروم افزود: بر خلاف دیدگاه آمریکایی، می‌توان توافقنامه های تجاری خوب، منصفانه، شفاف و پایداری را امضا کرد که برای هر دو طرف برد – برد باشد.

    وی این اظهارات را پس از نشست دو روزه با فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن در توکیو برای رفع موانع گسترده تجاری بین اروپا و این کشور بیان کرده است.

    مقامات اروپایی در این نشست تلاش کردند تعرفه های گمرکی ژاپن برای صادرات پنیر و کالاهای کشاورزی را کاهش دهند که 30 درصد در ازای توقف تدریجی تعرفه های کمرگی خودرو و قطعات یدکی ژاپنی است.

    امضای این توافقنامه در ابتدا با مخالفت های شدیدی مواجه شد چراکه برخی از سیاست مداران ژاپن خواستار حمایت از صنعت لبنیات این کشور بودند. با وجود این کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا ابراز اطمینان کرده است که دو طرف مشکلات موجود را حل کرده و در آستانه توافق نهایی هستند.

    کیشیدا هم در این باره به خبرنگاران گفت: پیشرفت های خوبی حاصل شده اما هنوز موارد مهمی باقی مانده است. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم قبل از نشست به توافق برسیم باید به بروکسل بروم.

    وی ادامه داد: این سفر قبل از شرکت آبه در اجلاس گروه 20 در هامبورگ طی روزهای 7 و 8 ژوییه انجام خواهد شد.

    ژاپن و اتحادیه اروپا از سال 2013 در حال مذاکره برای امضای یک توافقنامه تجاری هستند. این مذاکرات از زمان فرمان ترامپ برای خروج آمریکا از پیمان تجاری ترانس – پاسیفیک (TPP) ضرورت بیشتری پیدا کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو