عصر بازار

بمنظور افزایش درآمد دولتی؛

عربستان از اتباع خارجی مالیات می‌گیرد

عصر اعتبار- سعودی ها برای برقراری توازن در هزینه و مخارج خود، ضمن دریافت مالیات از اتباع خارجی مقیم این کشور، میزان آن را به صورت پلکانی افزایش می دهد.

عربستان از اتباع خارجی مالیات می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از مهر، عربیستان سعودی از ماه آینده میلادی برای افزایش درآمدهای دولتی خود از اتباع خارجی و وابستگان آنها که مقیم این کشور هستند، مالیات می گیرد.

    قرار است مالیات ماهانه این افراد در سال اول 100 ریال عربستان معادل 26.66 دلار باشد؛ ضمن اینکه این رقم به تدریج تا سال 2020 میلادی افزایش پیدا می کند و بعد از یکسال دو برابر می شود و به 200 ریال و سپس در جولای سال 2019 میلادی به 300 ریال و در سال 2020 میلادی 400 ریال در ماه خواهد بود. 

    در همین ارتباط  وزیر دارایی عربستان گفت: دولت برای دستیابی به هدف خود که برقراری توازن میان درآمدها و هزینه ها تا سال 2020 میلادی است، به افزایش مالیات از اتباع خارجی روی آورده است.

    بر همین اساس، آن دسته از کارخانجاتی که تعداد کارگران خارجی آنها بیشتر از سعودی ها است، میزان پرداخت مالیات ماهانه اتباع خارجی آنها تا سال 2020 میلادی به 800 ریال سعودی افزایش پیدا خواهد کرد. 

    در حال حاضر بسیاری از کارخانجات و واحدهای صنعتی عربستان به کارگران خارجی خود اخطار داده اند که این مقدار از مالیات ماهانه از حقوق آنها کسر خواهد شد. 

    البته این قانون ابعاد دیگری هم دارد که از جمله آن ایجاد اشتغال زایی در عربستان است؛ به دلیل اینکه اگر تعداد کارگران سعودی در یک شرکت بیشتر از اتباع خارجی باشند میزان پرداخت مالیات ماهانه برای کارگران خارجی آن واحد صنفی کمتر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی