عصر بازار

رشیدی خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری

عصر اعتبار- مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تعداد ۳۱۹ نفر به عنوان نفرات اول مسابقات ورزشی بازنشستگان سراسر کشور به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

برگزاری نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, عباس رشیدی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری که امروز (یکشنبه 11تیرماه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری این است که بیان کنیم هیچ وقت برای ورزش کردن دیر نیست و هدف اصلی ما بالا بردن امید به زندگی در بازنشستگان است.

    وی افزود: در اردیبهشت ماه سال 96 مسابقاتی در 5 رشته ورزشی دارت، شنا، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج و تنیس روی میز را برگزار کردیم که 319 نفر در سراسر کشور موفق به کسب رتبه اول شدند و به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

    مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: جشنواره مسابقات ورزشی بین نفرات اول بازنشستگان سراسر کشور از فردا دوشنبه(12 تیرماه) تا چهارشنبه(14 تیرماه) برگزار می شود.

    وی در ادامه با اشاره به رفت و آمد بازنشستگان برای این مسابقات گفت: همه بازنشستگان شرکت کننده در این مسابقات تا ساعت 21 امشب(یکشنبه11 تیرماه) با هواپیما به محل مسابقات اعزام و تا روز بازگشت به شهرهای خود (چهارشنبه 14 تیرماه) در هتل‌های تعیین شده مستقر می‌شوند.

    رشیدی با بیان اینکه 139 نفر زن و 180 نفر مرد در این مسابقات شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: مسن ترین فرد از گروه زنان با 78 سال سن از استان اصفهان در رشته دارت و در گروه مردان فردی با 76 سال سن در رشته شطرنج در این مسابقات شرکت کرده اند.

    مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بیماری های افراد مسن اذعان کرد: با پیش بینی‌ برنامه های علمی_فرهنگی مناسب به دنبال آن هستیم تا بروز بیماری هایی از جمله آلزایمر و افسردگی که در بیشتر افراد مسن به چشم می‌خورد کم رنگ تر شود.

    رشیدی با اشاره به شاخص شادکامی بیان کرد: برای اینکه شاخص شادی در بازنشستگان را بدست آوریم، نیازمند کمک دانشگاهیان هستیم.

    وی با اشاره به بیمه تکمیلی بازنشستگان اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان بیمه تکمیلی برای بازنشستگان اختصاص داده ایم که با انجام برنامه های فرهنگی پیش بینی شده شرایط را بهتر خواهیم کرد و سن سالمندی را به تعویق می اندازیم.

    رشیدی با اشاره به استقرار خانه های امید در سطح استان های کشور تصریح کرد: 39 خانه امید در استان های کشور فعالیت دارند. در اغلب خانه های امید خدماتی از جمله خدمات پزشکی، رفاهی و تفریحی ارائه می شود.

    مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همچنین سعی شده تا در مناطق مرکزی شهرها خانه های امید بنا شوند، هرچند که خانه های امید در اندکی از استان ها در حاشیه شهر قرار گرفته اند.

    وی با اشاره به اختصاص سفر هایی برای بازنشستگان افزود: آماده هستیم تا 200 هزار نفر از بازنشستگان کشور را به سفرهای سیاحتی _زیارتی اعزام کنیم. کمک هزینه این سفرها برای هر نفر و همراه آن هرکدام به مبلغ 300 هزار تومان است.

    رشیدی با اشاره به هزینه سفرهای عتبات عالیات برای بازنشستگان گفت: برای هر نفر از بازنشستگانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند مبلغ 600 هزار تومان اختصاص داده ایم، همچنین سفر عتبات را برای آن دسته از استان هایی که جمعیت کمتری نسبت به شهرهای بزرگ دارند، سهمیه بندی کرده ایم.

    مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به پرداخت وام به بازنشستگان بیان کرد:250 هزار نفر از بازنشستگان کشور در سال گذشته از وام 3 میلیون تومانی بهره مند شدند که  بازپرداخت این وام ها طی 12 مرحله انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی