عصر بازار

حلقه نامزدی هم دارای بیمه نامه شد

عصر اعتبار- خرید بیمه نامه حلقه نامزدی این روزها در سراسر جهان بین افراد ثروتمند متداول تر شده است.

حلقه نامزدی هم دارای بیمه نامه شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از صنعت بیمه، شاید رومانتیک به نظر نرسد اما بیشتر مشتریان به دنبال خرید بیمه‌نامه‌ای هستند تا بتوانند زیان های مالی برهم خوردن دوران نامزدی شان را جبران کنند. به گفته کارشناسان صنعت بیمه،‌ با افزایش میزان ازدواج ها،‌ بسیاری از افراد که پای خود را از خرید عروسک و یک جعبه شکلات فراتر می گذارند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند،‌ پیش از خواستگاری و زانو زدن، برای به حداقل رساندن زیانهای مالی هر اتفاقی، برای خرید بیمه نامه به شرکت ها مراجعه می کنند.

    این نوع از بیمه نامه،‌ از مشتریان در برابر هرگونه اتفاق غیرقابل پیش بینی مراقبت می کند؛ چرا که بدون شک یک حلقه جواهر اصل بسیار ارزشمندتر از یک جعبه شکلات و یک جعبه گل سرخ است. بسیاری از این افراد دلیل اصلی این خرید را گران قیمت بودن حلقه های نامزدی می دانند و معتقدند جبران و دوباره خریدن آنان کمرشکن است.

    طبق این گزارش، سال گذشته در ایالات متحده آمریکا و در وب سایت های مشهوری که خدمات ازدواج ارائه می دهند، به طور میانگین یک حلقه نامزدی پنج هزار و 871 دلار ارزش قیمت داشت.

    به همین دلیل افرادی که قصد ازدواج دارند با خرید بیمه نامه از سرمایه خود در برابر برهم خوردن نامزدی شان حفاظت می کنند.

    امروزه در این بیمه نامه ها، حلقه نامزدی در برابر سرقت و یا گم شدن احتمالی نیز تحت پوشش قرار می گیرد چرا که اکثر زوج‌های که این حلقه های گرانقیمت را خریداری کرده اند، به راحتی قادر به خرید و یا جایگزین کردن آن در صورت مفقود شدن و دزدیده شدن نیستند چراکه اکثر این زوج ها موقعیت مالی مناسبی برای خرید دوباره ندارند.

    لیز دیزل, رئیس بخش دارایی یک بانک آمریکایی در اینباره می گوید، خرید حلقه نامزدی،‌ نخستین خرید اصلی است که توسط زوج ها صورت می‌گیرد و این حلقه 20 سال یا حتی بیشتر نماد شروع یک ارتباط است. او ادامه می دهد که اگر کسی این حلقه را گم کند، به فکر خرید دوباره آن می افتند و می خواهد نشان دیگری را به سرعت جایگزین آن کند.

    طبق تحقیقات یک شرکت بیمه آمریکایی،‌ تقریبا نیمی از زوج ها در سال 2012 میلادی به طور طبیعی یک قطعه یا بیشتر از جواهرات خود را از دست داده اند. در این بررسی مشخص شده که هیچ یک از این جواهرات گم شده ارزشی مالی بیشتر از پنج هزار دلار نداشته است.

    در این گزارش همچنین آمده است که از هر سه خانم شرکت کننده در این نظر سنجی، 2 نفر گفته اند نتوانستند جایگزینی خریداری کنند زیرا آنان پوشش بیمه ای لازم را پیش از آن تهیه نکرده اند و به دلیل نبود این حمایت مالی، خرید دوباره برای آنان بسیار سنگین بوده است.

    همچنین خلاف اینکه بسیاری از جواهر فروشی ها بر این باورند که خرید سنتی حلقه نامزدی گرانقیمت دیگر از مد افتاده است، اما هنوز افراد ثروتمند خواهان خرید حلقه های گران هستند چرا که برای بسیاری از زوج ها که به رسوم سنتی پایبند هستند، رعایت این مسئله امری جدی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی