عصر بازار

کمتر از ۳ ماه تا واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان

عصر اعتبار- آن طور که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی می گویند اولین مرحله واریز سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۳۹۵ قبل از اتمام تابستان سال جاری به حساب مشمولین واریز خواهد شد.

کمتر از ۳ ماه تا واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، چندی پیش سازمان خصوصی‌سازی از مشمولان سهام عدالت خواست تا با ورود به سامانه سهام عدالت شماره شبا حساب بانکی خود را اعلام کرده تا هنگام واریز سود، مبالغ به حساب بانکی مشمولان واریز شود.

    سابقا برای واریز یارانه‌ها سرپرست‌های خانوار شماره حسابی را اعلام می‌کردند و یارانه‌ها به حساب سرپرست خانوار پرداخت می‌شد، اما در مورد سود سهام عدالت این طور نیست و قرار بر این شد که هر مشمول سهام عدالت شماره شبای مختص به خود را داشته باشد تا سود این سهام به حساب شخص مشمول واریز شود.

    طبق آمارهای سازمان خصوصی‌سازی مجموعه تعداد مشمولین که تاکنون به سامانه سهام عدالت رجوع کرده‌ و صورت حساب دریافت کرده‌اند، بیش از 35 میلیون نفر است و از این تعداد نزدیک به 28 میلیون نفر شماره شبای خود را ثبت کرده‌اند.

    اینطور که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بیش از 97 درصد از شماره‌های شبا اعلام شده بدون اشکال بوده البته مشمولین می‌توانند 15 روز بعد از وارد کردن شماره شبای خود به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و از تایید یا عدم تایید شماره شبای خود آگاهی یابند.

    در اعلام شماره شباها توسط مشمولین احتمال دارد دو اشکال پیش آید. اول اینکه برخی از شماره شباها متعلق به خود مشمولان نبوده و دوم اینکه برخی از شماره شباهای اعلام شده مسدود بوده است. سازمان خصوصی‌سازی به این دو دسته از مشمولان پیامکی ارسال می‌کنند و طی آن پیامک اعلام می‌کند که شماره شبای درست را در سامانه وارد کنند.

    در آخرین بررسی‌ها سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که مرحله اول واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان قبل از اتمام تابستان سال جاری شروع می‌شود. لازم به ذکر است که عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مشمول سهام عدالت برای سال 1395 در سال 1396 مشخص می‌شود و این سود به حساب خزانه واریز نمی‌شود و از آنجایی که متعلق به خود مشمولان است به حساب شخصی آن ها واریز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی