عصر بازار

سخنگوی دولت:

نظام درمورد اعزام زائران ایرانی به عربستان تصمیم می گیرد

عصر اعتبار- سخنگوی دولت گفت: موضوع اعزام زائران ایرانی به حج با توجه به شرایط کنونی تصمیم خاص دولت به معنای قوه مجریه نیست و اگر نظام به جمع بندی برسد همه باید کمک کنیم و دیگر نباید از برخی تریبون ها از جمله نماز جمعه سخنانی گفته شود که موجب استرس مردم شود.

نظام درمورد اعزام زائران ایرانی به عربستان تصمیم می گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که با توجه به دشمنی عربستان با ایران دولت چه مسئولیتی در قبال زائران ایرانی دارد؟ اظهارکرد: موضوع اعزام زائران به حج در چنین فضایی تصمیم خاص دولت به معنای قوه مجریه نیست.
    نوبخت ادامه داد: متاسفانه برخی در داخل نشان دادند همانند قرارداد توتال حاضر هستند تشکیک کنند و منافع ملی را به خطر بیندازند، حال اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد معلوم نیست چه سخنانی گفته شود بنابراین، این تصمیم برای دولت نیست و نظام تصمیم می گیرد.
    وی افزود: سال گذشته نیز ما آمادگی داشتیم تا زائران خود را اعزام کنیم ولی طرف سعودی شروط ما را قبول نداشت ولی امسال خواسته هایی که ما داشتیم را پذیرفتند و امضا کردند.
    سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات منطقه و رخدادهای عربستان باید دقت بیشتری کرده و موارد امضا شده را بررسی کنیم چرا که احترام به امنیت و سلامت زائران برای ما مهم است.
    نوبخت با بیان این که در رابطه با اعزام زائران دو دیدگاه وجود دارد،گفت: برخی معتقدند توافقات را انجام داده ایم و بنابراین ضرورتی ندارد مردم را از این فریضه الهی محروم کنیم و عده ای معتقدند با توجه به ناامنی هایی که وجود دارد باید مراسم حج تعطیل شود.
    وی خاطرنشان کرد: این مسئله در شورای عالی امنیت ملی مطرح و تصمیماتی گرفته شد و اگر نظام در مجموع به جمع بندی برسد که این اتفاق بیفتد در آن صورت همه باید کمک کنیم و دیگر نباید از برخی از تریبون ها از جمله نماز جمعه سخنانی گفته شود که موجب استرس مردم شود.
    سخنگوی دولت در پاسخ به این که با توجه به تحرکات رئیس جمهوری آمریکا و منافقین در فرانسه چه تضمینی برای اجرای قرارداد توتال وجود دارد، گفت: از فضایی که در حال حاضر دولت ترامپ در آمریکا علیه منافع ایران ایجاد کرده و در حال تلاش است تا به اجماع برسد با خبر هستیم.
    نوبخت اضافه کرد: با چنین اراده ای در دولتمردان جنگ طلب آمریکا شرکت توتال فرانسه طی فرآیندی در چهارچوب تفاهم نامه جدید قرارداد نفتی بیست ساله ای را در ایران با شرکای خود امضا کرد.
    وی ادامه داد: کسانی که منافع ملی کشور را دنبال می کنند به جای عیب جویی از قراردادی که نوعی سنت شکنی از سوی توتال است از آن استقبال می کنند و باید خرسند باشیم آمریکایی ها نتوانستند جلو این قرارداد را بگیرند و این که بگردیم و در قراردادی که همه موارد قانونی مورد توجه قرار گرفته و امضا شده استناد کنیم به چیزی که آمریکایی ها می خواهند قابل تامل است.
    سخنگوی دولت اضافه کرد:البته کسانی هستند که دلواپس منافع ملی کشور هستند و در زمان برجام هم همواره منافع کشور را در نظر می گرفتند و این افراد انسان های شریفی هستند هر چند دیدگاه های سیاسی آنها با دولت هماهنگ نیست ولی متاسفانه گروهی مخالف هر گونه سود رساندن به کشور هستند.

    **برنامه ششم توسعه در حال اجرا است
    نوبخت همچنین در پاسخ به این سوال که برخی دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی مدعی ابلاغ نشدن این قانون هستند، اظهار کرد: این برنامه در حال اجراست و سازمان برنامه و بودجه مسئول اجرای آن است و اگر دستگاهی مدعی چنین موضوعی است، توجیه می شود.
    وی ادامه داد: در لایحه برنامه ششم توسعه درمورد ایجاد اشتغال ٩٥۰ هزار شغل که بارمالی دارد و همچنین نحوه دست یابی به آن بحث هایی وجود داشت که پس از ارائه نظرات دولت از سوی مجمع تشخیص مصلحت و شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.

    ** مسئله بودجه بلاگردان خیلی از دستگاه های دولتی و غیردولتی است
    نوبخت در پاسخ به این که رئیس جمهوری در همایش قوه قضائیه خواستار اجرای ساز وکاری برای دیده شدن آرا محاکم شدند ولی سخنگوی دستگاه قضا این موضوع را کمبود بودجه اعلام کردند، دولت برای این موضوع چه برنامه ای دارد؟، گفت: مسئله بودجه بلاگردان خیلی از دستگاه های دولتی و غیردولتی است و بنده به عنوان متهم ردیف اول باید خودم را معرفی کنم و این یک واقعیت است، البته این سخن را از سوی سخنگوی دستگاه قضا نشنیدم.
    وی افزود: قوه قضاییه از بودجه سهمی دارد البته ممکن است به اندازه‌ای که متقاضی آن است مانند دیگر دستگاه ها منتفع نشود ولی فکر نکنم این موضوع زیاد به بودجه سنگینی نیاز داشته باشد و منتشر کردن یک حکم در سامانه کار پرهزینه ای نیست ولی باید مدیریت کند و این مطالبه را از منابع در اختیار انجام دهد.
    سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که در نشست سراسر قوه قضائیه رئیس جمهوری بر کاهش اختلاف نظر تاکید داشتند، دولت چه راهکاری در این زمینه دارد، خاطرنشان کرد: این انتظاری بود که جامعه از قوای سه گانه داشت، طبق قانون اساسی قوا مستقل هستند ولی نیازمند تعامل و همکاری می باشند تا مطالبات مردم از نظام را پاسخگو باشند.
    نوبخت افزود: این اجلاس فرصتی بود تا روسای سه قوه دیدگاه های خود را در خصوص چگونگی ایجاد وحدت ضمن حفظ استقلال داشته باشند که می تواند باعث آرامش در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو