عصر بازار

گفتنی های سفیر فنلاند درباره افزایش رابطه اقتصادی با ایران؛

فنلاند از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند

عصر اعتبار- سفیر فنلاند در ایران اعلام کرد: دولت فنلاند حمایت کامل خود را برای عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی ( WTO ) اعلام می کند. معتقدم این امر فضای مثبتی را برای جذابیت های سرمایه گذاری در ایران فراهم می کند.

فنلاند از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایلنا،هری کاماراینن گفت: ما به کشورهایی که با کمبود منابع آب مواجه هستند، طرح ها و دانشی ارایه می دهیم. این امر پیشتر برای ازبکستان انجام شده است.
    وی افزود: آب و هوای ایران مورد توجه و علاقه شرکت های فنلاندی است؛ بدین صورت که ما کشوری با سرمای طولانی مدت هستیم و شما کشوری با آب و هوای متنوع و انرژی فراوان هستید.

    وی ادامه داد: یکی از بزرگ ترین شرکت های فنلاندی که از پیشروها و بزرگ غربی است حدود 100 میلیون یورو برای ساخت کارخانه جدید گندله سازی در گل گهر سیرجان (با ظرفیت 5 میلیون تن) سرمایه گذاری کرده است. این امر می تواند شروع خوبی برای توسعه همکاری ها باشد.

    کاماراینن تصریح کرد:  ما به روابط سطوح عالی و شروع بیزنس به طور مستقیم نیاز داریم. فنلاندی ها خیلی سریع عمل می کنند مثل هاکی روی یخ! این ورزش را خوب بازی و مثل آن هم عمل می کنند.سفیر فنلاند گفت: کار گروهی بین بانک های ایرانی و فنلاندی در اتاق های بازرگانی مشترک دو کشور به ثبت رسید. این کارگروه از طریق بانک ها، بانک های مرکزی و بانک های خصوصی دو کشور گردهم می آیند. مقصود این کارگروه بانکی، برداشتن موانع روابط بانکی و انتقال پول است. ممکن است در این سال ایرانی، شاهد افتتاح شعب برخی بانک های فنلاندی در ایران باشیم.

    وی افزود: شرکت های فنلاندی نه تنها در بنادر جنوبی که در بنادر شمالی ایران هم فعال هستند. بندر امیر آباد جایگاه مهمی برای شرکت های فنلاندی دارد. به این دلیل که به بندر آستاراخان روسیه ارتباط دارد که کالاها در نهایت به هلسینکی حمل می شود. این خبر خوبی برای شرکت های ایرانی است که علاقمند به صدور کالا به شمال اروپا هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی