عصر بازار

معاون شرکت فاضلاب تهران :

۱۲۵ میلیون یورو از اعتبارات طرح فاضلاب تهران را بانک توسعه اسلامی تامین می کند

عصر اعتبار- معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران گفت: بانک توسعه اسلامی، ۱۲۵ میلیون یورو تسهیلات برای تامین منابع مالی ٢ پروژه تونل انتقال فاضلاب غرب و تصفیه خانه جنوب غرب (فیروز بهرام) پرداخت می کند.

۱۲۵ میلیون یورو از اعتبارات طرح فاضلاب تهران را بانک توسعه اسلامی تامین می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایرنا، «فرهاد جلالی امین» امروز سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرایی پروژه های تونل انتقال فاضلاب جنوب تهران و تصفیه خانه جنوب غرب (فیروز بهرام)، افزود: بانک توسعه اسلامی تاکنون مبالغی از این اعتبارات را پرداخت کرده است و همزمان با پیشرفت پروژه، مابقی منابع را نیز پرداخت خواهد کرد.
    بانک توسعه اسلامی (ISDB) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو تشکیل شده است.
    هم اکنون اعضای بانک توسعه اسلامی، در برگیرنده 56 کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است.
    جلالی امین با تاکید بر اینکه در پروژه طرح فاصلاب تهران فقط به منابع دولتی اکتفا نکرده ایم، گفت: بخشی از منابع نیز از طریق حق انشعاب، اعتبارات عمرانی و ... تامین می شود.
    جلالی در ارتباط با تامین اعتبار پروژه های تصفیه خانه فاضلاب تهران گفت: مقرر شده است بانک توسعه آسیا نیز دو تصفیه خانه شوش و شهر آفتاب را تامین اعتبار کند.
    وی ادامه داد: پروژه تونل انتقال فاضلاب غرب توسط شرکت جنرال مکانیک وابسته به بنیاد مستضعفان و تصفیه خانه جنوب غرب (فیروز بهرام) تویط شرکت ترکیه ای کوزو اجرا می شود.
    جلالی امین در مورد پیشرفت طرح فاضلاب تهران گفت: از 9 هزار کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 6 هزار و 300 کیلومتر اجرایی شده است و 70 درصد پیشرفت دارد.
    وی ادامه داد: خط انتقال این پروژه نیز 80 درصد پیشرفت دارد؛ این خط در کل 192 کیلومتر است که 160 کیلومتر از آن اجرایی شده است.

    طرح فاضلاب تهران در صورت تامین اعتبار پنج سال دیگر به بهره برداری می رسد
    معاون مهندسی و توسعه شرکت فاضلاب تهران از عقب بودن بخش 'تصفیه خانه' این طرح خبر داد و گفت: بخش تصفیه خانه ها 30 درصد پیشرفت داشته است.
    وی گفت: اعتبار برآورد شده برای طرح فاضلاب تهران 200 هزار میلیارد ریال برآورد شده است که اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود، ظرف پنج تا 6سال آینده این طرح به اتمام می رسد.

    بکارگیری تکنولوژی اتریشی-آلمانی در طرح فاضلاب تهران
    «مسعودرضا ثامنی» مدیر پروژه های تونل انتقال فاضلاب غرب نیز در حاشیه این بازدید، در مورد پروژه تونل انتقال فاضلاب غرب تهران به خبرنگاران گفت: کل این تونل 11 کیلومتر است که تاکنون 600 متر از آن اجرا شده است.
    وی افزود: از ماه آینده، ماهانه 300 متر از تونل انتقال فاضلاب غرب تهران اجرایی می شود و تا 2 سال آینده به اتمام می رسد.
    ثامنی گفت: تکنولوژی اتریشی - آلمانی در این پروژه به کار گرفته شده است و همزمان این تکنولوژی در کانادا مورد استفاده قرار گرفته است.
    مدیر پروژه های تونل انتقال فاضلاب غرب ادامه داد: طرح فاضلاب تهران در پنج فاز تعریف شده است که فاضلاب فازهای یک و 2 به تصفیه خانه جنوب تهران و فاضلاب فازهای سه ، چهار و پنج از طریق تونل انتقال فاضلاب غرب تهران به تصفیه خانه جنوب غرب (فیروز بهرام) منتقل خواهد شد.
     اجرای طرح فاضلاب تهران همزمان با شروع عملیات لوله کشی آب در سال 1327 مطرح شد؛ مطالعات این طرح توسط برنامه عمرانی سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی از سال 1350 آغاز شده و در نهایت در سال 1374به تصویب رسید.
    در مهر ماه همین سال فعالیت های اجرایی شروع و بر حسب اهمیت طرح و حساسیت های مربوط به آن، طرح فاضلاب تهران در یک مناقصه بین المللی مورد بازنگری و در نهایت در سال 1390به تصویب نهایی رسید.
    عملیات اجرایی طرح فاضلاب تهران از سال 1374 در گستره ای به مساحت 70 هزار هکتار در مناطق بیست و دو گانه تهران و برای پوشش 11  میلیون نفر جمعیت آغاز به کار کرد.
    این طرح بر اساس اولویت های اجرایی به پنج فاز عملیاتی تقسیم شده و طبق برنامه حدود 9 هزار کیلومتر احداث شبکه جمع آوری، 76 کیلومتر تونل فاضلاب رو، نصب بیش از 900 هزار انشعاب فاضلاب و احداث 22 واحد تصفیه خانه در پروژه اجرا خواهد شد.
    به علت هزینه های قابل توجه طرح، مشکلات اجرایی و محدودیت منابع مالی و در جهت تسریع اجرای طرح، پیگیری دریافت وام از سازمان های جهانی آغاز شد که در نهایت در سال 1384 شرکت فاضلاب تهران موفق به اخذ مرحله نخست تسهیلات بانک جهانی به مبلغ 145 میلیون دلار شد.
    حفاظت از محیط زیست، مدیریت منابع آب، ارتقای سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودی منابع آب زیرزمینی به عنوان بخشی از منابع تامین آب، تبدیل هزینه های سنگین درمان به هزین ههای اندک پیشگیری، توسعه فضای سبز و تلطیف هوای شهر، جلوگیری از مصرف خام فاضلاب جهت آبیاری، تبدیل آب از چرخه یکبار مصرف و مخرب به چجند بار مصرف و سازنده و همچنین تزریق پساب به آبخوان های اطراف تهران برای تغذیه سفره آبهای زیر زمینی از اهداف کیفی این طرح به شمار می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو