عصر بازار

فتاح:

پرداخت «وام» بدون توانمندسازی، مددجویان را به دردسر می‌اندازد

عصر اعتبار- به گفته رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، ارائه آموزشهای لازم و سپس توانمندسازی از ارکان مهم در خروج مددجویان از چرخه حمایتی است در غیر اینصورت ممکن است وام‌های پرداختی مددجویان را به دردسر بیندازد و آنها حتی نتوانند اقساط‌شان را پرداخت کنند.

پرداخت «وام» بدون توانمندسازی، مددجویان را به دردسر می‌اندازد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از ایسنا، پرویز فتاح درباره توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و اینکه آیا موانعی در این راه وجود دارد یا خیر؟گفت: ما در این زمینه مانعی احساس نمی‌کنیم و تنها باید روال کار منطقی را پیش بگیریم. بر همین اساس اگر اشکالاتی هم وجود داشته باشد، داخلی است و باید آن‌ها را برطرف کنیم. خوشبختانه دولت حمایت خوبی انجام داده است و با همراهی مجلس و بانک‌ها، وام مناسبی به این افراد پرداخت می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر آموزش و توانمندسازی به افراد تحت پوشش ارائه نشود ممکن است همین وام هم آن‌ها را به دردسر بیندازد و نتوانند اقساط وام را پرداخت کنند.

    وی اضافه کرد: از آنجایی که روش درست و منطقی را در پیش گرفته‌ایم به لطف خدا و با همکاری دولت‌، مردم و مجلس، این کار که اساسش بر منطق، مدیریت و آموزش است را پیش می‌گیریم تا افراد تحت پوشش با دریافت این وام در تلاش‌های اقتصادی‌شان شکست نخورند زیرا آن‌ها ظرفیت شکست را ندارند.

    وی درباره مرحوم حاج رضا نیری افزود: مرحوم حاج رضا نیری روحیه و قلب پروسعت انقلابی داشت. او در لبنان، سوریه و کشورهای دیگر هم بسیار شناخته شده بود.

    رییس کمیته امداد ضمن اشاره به پایه‌گذار کمیته امداد در برخی کشورها از جمله لبنان توسط مرحوم "نیری" گفت: امروز کمیته امداد لبنان دیگر نیاز به کمک ما ندارد. آن‌ها استخوان‌بندی و استحکام کافی را به دست آورده‌اند و با کمک‌هایی که از مردم این کشور جمع می‌شود به نیازمندان‌شان کمک می کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی