عصر بازار

تدوین نقشه جامع آموزش صنعت بیمه در دستور کار قرار گرفت

عصر اعتبار- نشست هم اندیشی مدیران مؤسسات آموزشی تأیید صلاحیت شده صنعت بیمه با حضور معاون نظارت بیمه مرکزی، سرپرست پژوهشکده بیمه و جمعی از مدیران مرتبط در پژوهشکده بیمه برگزار شد.

تدوین نقشه جامع آموزش صنعت بیمه در دستور کار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه, در این نشست موضوع تدوین نظام جامع آموزش صنعت بیمه کشور با توجه به اهمیت هدفمندسازی آموزش صنعت بیمه براساس اصولی چون نیازسنجی آموزش، آینده‌نگری و تأکید بر برنامه‌های متمرکز و غیرمقطعی در دستور کار قرار گرفت.

    امیر صفری در این نشست گفت: تدوین نقشه جامع آموزش صنعت بیمه با مشارکت مؤسسات آموزشی ذی‌صلاح می‌تواند تصویر مثبتی از تعامل میان نهاد ناظر و بخش خصوصی باشد و این برنامه تأثیر مثبتی در توانمندسازی منابع انسانی صنعت بیمه خواهد داشت.

    وی در تشریح اجزای اصلی این نظام آموزشی گفت: استانداردسازی منابع آموزشی، تعیین صلاحیت‌های مدرسان، ایجاد بانک اطلاعات مدرسین، پیش‌بینی ارزیابی‌های مؤثر، استانداردسازی ارایه مدارک و گواهی‌نامه‌ها و همچنین بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین آموزشی و رویکرد آموزشی در سطوح بیمه‌گزاران بالقوه از جمله مواردی است که در تدوین این نظام‌نامه آموزشی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    سرپرست پژوهشکده بیمه افزود: اساس کار در حوزه آموزش صنعت بیمه باید بر مشارکت و همکاری مؤسسات آموزشی با پژوهشکده بیمه باشد. بر پایه این گزارش مدیران مؤسسات آموزشی با استقبال از تدوین این نظام‌نامه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

    همچنین در این نشست موضوعاتی چون تبادل علمی و بهره‌گیری متقابل از مدرسان، تشکیل کارگروه آموزشی، اجرای طرح پژوهشی نیازسنجی آموزشی، کنترل کیفیت آموزشی، تدوین دستورالعمل‌ اجرایی نظام نامه آموزشی، آمایش و توزیع مؤسسات آموزشی در استان‌ها، بررسی تقدم و تأخر برگزاری دوره‌های آموزشی با آزمون‌های مصوب شورای عالی بیمه از جمله مواردی بودند که از سوی مدیران مؤسسات آموزشی مورد اشاره قرار گرفت.

    حبیب میرزایی معاون نظارت بیمه مرکزی در ادامه توضیح داد: موسسات آموزشی از نظر تعداد و کیفیت هنوز به سطوح مورد انتظار نزدیک نشده‌اند اما انگیزه‌های آنان برای پیشرفت و حضور در عرصه آموزشی حایز اهمیت است.

    وی یکی از الزامات حضور بخش خصوصی در حوزه آموزش را به پی‌گیری مجدانه و انگیزه رقابتی آنها دانست و گفت: خوشبختانه ظرفیت‌های زیادی در این صنعت وجود دارد که باید از سوی این مراکز شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.

    وی با تأکید بر اهمیت محتوا در آموزش گفت: فقدان زیرساخت‌های لازم در برخی از موسسات آموزشی نیز منجر به عدم صدور مجوز نشده است و به حداقل‌ها بسنده کرده‌ایم.

    معاون نظارت بیمه مرکزی با تأکید بر اهمیت نظارت و سیاست‌گذاری آموزشی توسط پژوهشکده بیمه تصریح کرد: در این صورت قطعاً تمرکز بر استانداردسازی آموزشی بخش مهمی است که با اهتمام پژوهشکده بیمه به این امر تنوع و کیفیت برنامه‌ای آموزشی صنعت بیمه از سطوح بالاتری برخوردار خواهد بود و عرصه برای ورود موسسات آموزشی به اجرای گسترده‌ترآموزش‌های بیمه‌ای فراهم خواهد آمد.

    در پایان مقرر شد پیش‌نویس اولیه نظام جامع توسط پژوهشکده بیمه و با همکاری موسسات آموزشی تکمیل و برای تصویب به بیمه مرکزی ارایه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو